Zendesk kondigt integratie met WhatsApp Business Solution aan

Integratie bevordert naadloze en schaalbare customer service via WhatsApp

Dinsdag 7 augustus 2018 — Amsterdam - Zendesk, Inc. (NYSE:ZEN) heeft een integratie aangekondigd met WhatsApp. Hierdoor kunnen servicemedewerkers binnen het Zendesk-platform interacties met klanten via WhatsApp beheren en direct met hen communiceren.

Door de mogelijkheden voor klantenservice uit te breiden naar WhatsApp kunnen bedrijven die Zendesk gebruiken nu ook de 1,5 miljard gebruikers van WhatsApp bereiken en zo snellere en meer proactieve support bieden. Klanten kunnen ervoor kiezen om direct via Whatsapp updates en notificaties te ontvangen zoals aankoopbewijzen en veranderingen in de verzend- of vluchttijden.

“Klanten willen net zo gemakkelijk en naadloos communiceren met bedrijven als met vrienden en familie,” zegt Mikkel Svane, CEO en oprichter van Zendesk. “WhatsApp is korte tijd uitgegroeid tot de populairste messaging app. Met deze nieuwe integratie helpen we bedrijven wereldwijd om verbonden te blijven met hun klanten.”

Bedrijven willen één, geïntegreerd platform om alle interacties op verschillende kanalen te beheren, zoals via live chat, telefoon, e-mail en messaging apps zoals WhatsApp. Met de WhatsApp-integratie helpt Zendesk bedrijven vragen van hun klanten beter op te volgen en zo de klant op de eerste plaats te zetten.

Lees hier meer over de integratie van Whatsapp met Zendesk.

Over Zendesk

De beste klantervaringen worden gerealiseerd met Zendesk. Zendesk’s krachtige en flexibele platform voor customer service en engagement komt tegemoet aan de behoeften van zowel startups en kleine en grote organisaties in verschillende sectoren. Wereldwijd gebruiken meer dan 125.000 klanten Zendesk-producten die in meer dan 30 talen worden geleverd. Het bedrijf heeft het hoofdkantoor in San Francisco en 15 kantoren in Noord Amerika, Azië, Australië, Zuid Amerika en Europa, waaronder een Benelux-hub in Amsterdam. Kijk voor meer informatie op www.zendesk.nl

Leen Van Parys

Senior Communication Consultant