YORK® YLAA Scroll Chiller met R-454B-koelmiddel met laag GWP

Johnson Controls bevordert het milieubeheer met haar laag-GWP chiller-platforms voor Europese klanten

Nürnberg, Duitsland - Johnson Controls introduceert de YORK® YLAA Scroll Chiller die leverbaar is met het koelmiddel R-454B met laag aardopwarmingsvermogen (GlobalWarming Potential (GWP)) voor een koelcapaciteit van 190 tot 530 kW. De YORK® YLAA met R-454B met laag GWP is klaar voor de toekomst en werkt met het beste koelmiddel op het gebied van bedrijfskosten en milieuvriendelijkheid.

"Johnson Controls blijft een leidende rol spelen in de overgang naar de nieuwe generatie GWP-koelmiddelen. Ons doel is om de industrie te helpen het beste koelmiddel met laag GWP voor hun apparatuur te kiezen en te voldoen aan de Europese voorschriften voor F-Gas. R-454B is de vervanger met de laagste GWP-waarde voor R-410A  en levert vergelijkbare eigenschappen en bedrijfsprestaties, zonder dat het ontwerp van de apparatuur ingrijpend hoeft te veranderen,” aldus Christian Rudio, Director of Portfolio Management Europa bij Johnson Controls.

Koelmiddel met laagste GWP en hogere efficiëntie

R-454B is een op hydrofluorolefine (HFO) gebaseerd koelmiddel met laag GWP. Het levert optimaal uitgebalanceerde eigenschappen om R-410A te vervangen in verdringingspompen, airconditioners met directe expansie, warmtepompen en koelertoepassingen. Hoewel alle commercieel beschikbare vervangingen van R-410A geclassificeerd zijn als ontvlambaar, heeft R-454B de laagste ontvlambaarheid, de laagste ASHRAE-giftigheidsclassificatie van A2L en een lagere ontbrandingssnelheid dan R-32. Dit next-gen koelmiddel heeft een GWP van 476 (75% lager dan R-410A) en biedt dezelfde capaciteit en een hogere efficiëntie dan R-410A. Het biedt uitstekende prestaties onder normale en hoge omgevingsomstandigheden.

Lagere energiekosten en milieuvriendelijk

De luchtgekoelde YORK® YLAA-koeler voert de toon aan op het gebied van milieuvriendelijkheid en biedt een uitstekende efficiëntie voor alle airconditioningtoepassingen. YLAA-koelers zijn autonome koeloplossingen die - dankzij hun lichte gewicht en compacte omvang - eenvoudig te installeren zijn. Ze gaan gepaard met een ruim aanbod accessoires en opties, zoals in de fabriek verpakte pompen met variabele snelheid, intelligente prestatiebewaking van verbonden koelers van Johnson Controls en pakketten voor geluidsdemping. Dankzij de geavanceerde technologie bieden luchtgekoelde waterkoelers met YORK® YLAA-koelers uitzonderlijke prestaties. Hardgesoldeerde verdampers en condensors met microkanalen maken een efficiëntere warmteoverdracht mogelijk, voor lagere levenscycluskosten. Dankzij een echt plug&play-systeem met de hoogste efficiëntie, verlagen luchtgekoelde YORK® YLAA Scroll Chillers de energiekosten en zijn ze tegelijkertijd milieuvriendelijker.

De YORK® YLAA Scroll Chiller met R-454B is begin 2019 verkrijgbaar in Europa.

Bezoek Johnson Controls van 16-18 oktober 2018 op Chillventa, hal 7, stand 525 in Nürnberg, Duitsland, voor meer informatie over de YLAA met R-454B.

Over Johnson Controls:

Johnson Controls is een wereldwijd toonaangevend bedrijf dat zich met diverse technologieën richt op verschillende industrieën en tal van verschillende soorten klanten in meer dan 150 landen. Onze 130.000 medewerkers creëren intelligente gebouwen, efficiënte energie-oplossingen, geïntegreerde infrastructuur en een volgende generatie transportoplossingen, die naadloos samenwerken om de belofte van slimme steden en gemeenschappen waar te maken. Onze inzet voor duurzaamheid gaat terug tot onze wortels in 1885, met de uitvinding van de eerste elektrische kamerthermostaat. Ons streven is om onze klanten te helpen succesvol te zijn en meer waarde te creëren voor al onze stakeholders door middel van een strategische focus op onze gebouw- en energiegroeiplatforms. Ga voor meer informatie naar http://www.johnsoncontrols.com of volg ons @johnsoncontrols op Twitter.

Over Johnson Controls Building Technologies & Solutions

Johnson Controls Building Technologies & Solutions heeft een ongeëvenaard portfolio van HVACR-producten en oplossingen voor comfortabelere, veilige en efficiënte gebouwen. Building Technologies & Solutions is werkzaam in meer dan 150 landen via een sterk netwerk van distributiekanalen. Met zijn brede aanbod helpt het bedrijf gebouweigenaren, operators, technici en consultants de volledige levenscyclus van een gebouw te beïnvloeden. Het is marktleider dankzij vertrouwde merken als YORK®, Sabroe® en Metasys® en door de slimme mogelijkheden voor gebouwintegratie en oplossingen voor energiefinanciering. Ga voor meer informatie naar www.johnsoncontrols.com of volg @JCI_Buildings.

Christian Rudio Director of Portfolio Management, Europa, Johnson Controls
Leen Van Parys Senior Communication Consultant, Outsource Communications
Christian Rudio Director of Portfolio Management, Europa, Johnson Controls
Leen Van Parys Senior Communication Consultant, Outsource Communications
Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel