York absorptiekoelmachines en -warmtepompen werkend op verschillende energiebronnen voorgesteld in Europa

Geen aantasting van de ozonlaag, heel duurzame en efficiënte eenheden

Donderdag 30 juni 2016 — Brussel – Johnson Controls, wereldleider op het vlak van oplossingen die de energie-efficiëntie in gebouwen verhogen, stelt een nieuwe reeks York absorptiekoelmachines (YHAU) en -warmtepompen (YHAP) voor met het meest uiteenlopende, moderne en flexibele aanbod op de Europese markt. Deze eenheden werken op een waaier van warmtebronnen, zoals heet water, stoom, gas, lichte olie of uitlaatgas. Zowel de YHAU-koelmachines als de YHAP-warmtepompen gebruiken water als koelmiddel, waardoor ze de ozonlaag helemaal niet aantasten en uiterst duurzaam en efficiënt zijn. Veel voorkomende toepassingen zijn industriële processen, warmtekrachtkoppeling (WKK), commerciële gebouwen, luchtkoeling bij turbines en District cooling/heating projecten.

YHAU-koelmachines

Dankzij een specifieke verdamper en absorbercyclus behalen de YHAU een maximale efficiëntie. De machines zijn zo ontworpen dat het absorptieproces in 2 stappen verloopt. Hierdoor zijn de Lithiumbromide concentraties lager in het systeem, wat resulteert in een hogere systeemefficiëntie, superieure betrouwbaarheid en een lagere totale operationele kost. De YHAU-koelmachines gaan verder dan de klassieke eentraps absorpties die we tot op heden kennen. Bijkomend voordeel is dat de toestellen op voorhand worden getest waardoor een eerste beschermingslaag wordt aangebracht in het toestel.

YHAP-warmtepompen

De YHAP-absorptiewarmtepompen gebruiken restwarmte van verschillende bronnen om bruikbare energie op te wekken. De YHAP-warmtepompen zijn veel efficiënter dan een boiler, omdat ze minder extra warmte (energie) nodig hebben. De eenheden verminderen het verbruik van primaire energie en water, net als de uitstoot van kooldioxide. Ze werken onder de atmosferische druk met lage geluids- en trillingsniveaus en maken gebruik van innovatieve verdamping in twee fasen en absorptiecyclustechnologie.

Voorstelling op internationale handelsbeurs Chillventa in oktober

Tijdens Chillventa demonstreert Johnson Controls de YHAU-CL, een eentrapsabsorptiekoelmachine op warm water. Deze internationale handelsbeurs voor koeling, airconditioning en warmtepompen vindt plaats van 11 tot 13 oktober 2016 in Neurenberg (Duitsland). Johnson Controls heet u van harte welkom op onze twee stands in hal 6 (nummer 146) en in hal 7 (nummer 423).

Ga voor meer informatie over de YORK YHAU-koelmachines en YHAP-warmtepompen naar www.johnsoncontrols.com of zoek uw dichtstbijzijnde JCI-filiaal op www.johnsoncontrols.com/locations.

#####

Over Johnson Controls
Johnson Controls is een wereldwijd gevestigd, technologisch en industrieel leidend bedrijf met klanten in meer dan 150 landen. Onze 150.000 werknemers leveren producten, diensten en oplossingen van hoge kwaliteit die energie- en operationele efficiëntie in gebouwen optimaliseren, loodzuuraccu’s voor auto’s en geavanceerde accu's voor hybride en elektrische voertuigen; en zitplaatsonderdelen en systemen voor auto's. Johnson Controls inzet voor duurzaamheid gaat terug tot aan de oprichting in 1885 toen de eerste elektrische kamerthermostaat werd uitgevonden. Door middel van haar groeistrategieën en door het verhogen van haar marktaandeel, zet Johnson Controls zich in voor het leveren van waarde aan haar aandeelhouders en het succesvol maken van haar klanten. In 2016 stond Johnson Controls op de 17e plaats in de jaarlijkse lijst van '100 meest maatschappelijk verantwoordelijke bedrijven' van Corporate Responsibility Magazine.

Ga voor meer informatie naar http://www.johnsoncontrols.com of volg @johnsoncontrols op Twitter.