Wolters Kluwer Legal & Regulatory breidt in België app uit met COVID-19-functionaliteit om risico’s in productie-omgevingen snel te rapporteren en verhelpen

Bottom-up aanpak RiskReporter zorgt voor breed draagvlak veiligheidsbeleid

Mechelen, 30 juni 2020 – Om bedrijven en preventieadviseurs te helpen zo efficiënt mogelijk met COVID-19-risico’s om te gaan en eventuele problemen snel te verhelpen, heeft Wolters Kluwer de RiskReporter app in België uitgebreid met een specifieke COVID-19-functionaliteit. Zo krijgen preventieadviseurs en veiligheidsverantwoordelijken een apart overzicht van alle incidenten die gelinkt zijn aan het coronavirus. Vandaag gebruiken ruim 10.000 Belgische werknemers de app.

Wolters Kluwer Legal & Regulatory heeft RiskReporter, de app die preventieadviseurs helpt snel in te spelen op risico’s op de werkvloer, uitgebreid met een COVID-19-functionaliteit. Daardoor kunnen medewerkers die risico’s opmerken, ze ook snel rapporteren aan de preventieadviseur of veiligheidsverantwoordelijke. Concreet werden in de standaardomgeving 3 nieuwe categorieën toegevoegd:

• COVID-19 Infrastructuur: voor meldingen van risico’s met betrekking tot kapot of ontbrekend plexiglas, social distancing die niet gegarandeerd kan worden, ontbrekende signalisatie, enz.
  • COVID-19 Logistiek: meldingen van te weinig alcoholgel, handzeep, problemen met mondmaskers, enz.
  • COVID-19 Gedrag: meldingen van het niet respecteren van de geldende maatregelen

De RiskReporter app werd in 2015 gelanceerd, met als doelstelling een breder draagvlak te creëren voor veiligheid op de werkvloer, en professionals in preventie, veiligheid en milieu te ondersteunen in hun job. De idee is eenvoudig: komt een medewerker op de werkvloer - vaak een industriële omgeving - een risico tegen, dan meldt hij of zij die meteen in de app met een korte omschrijving, de inschatting van de ernst, en eventueel een foto. Hiermee kan de preventieadviseur de gewenste actie ondernemen: meteen hulp inschakelen, beslissen om het later te behandelen, of het item toewijzen aan een afdelingsverantwoordelijke of collega binnen zijn of haar team. Ruim 10.000 werknemers gebruiken de app, goed voor het rapporteren van 6.000 incidenten en risico’s per maand. Vooral in food, retail en productie-omgevingen wordt de tool vandaag uitgebreid ingezet.

Na de succesvolle start in België is de app ook in onze buurlanden, en daarna wereldwijd, op de markt gebracht. In Frankrijk telt RiskReporter 5.000 gebruikers, in Nederland 1.400.

De uitbreiding voor RiskReporter is vanaf nu beschikbaar in België in de betalende versie van de app. De gratis versie en meer informatie vind je hier

Wolters Kluwer Legal & Regulatory

Wolters Kluwer Legal & Regulatory, een divisie van Wolters Kluwer, is een wereldwijde vooraanstaande leverancier van juridische en compliance oplossingen die professionals in staat stellen hun productiviteit en prestaties te verbeteren, de risico’s te beperken en betere resultaten te verkrijgen. Wolters Kluwer is een wereldwijde leider in professionele informatie, softwareoplossingen, en diensten voor clinici, verpleegkundigen, accountants, juristen, en de sectoren fiscaliteit, financiën, audit, risico’s, compliance en regelgeving. Wij helpen onze klanten elke dag bij het nemen van cruciale beslissingen door hen deskundige oplossingen te bieden die een grondige domeinkennis combineren met geavanceerde technologie en diensten. Wolters Kluwer gaf in 2018 een jaaromzet aan van €4,3 miljard. De groep levert diensten aan klanten in meer dan 180 landen, heeft activiteiten in meer dan 40 landen en stelt wereldwijd ongeveer 19.000 mensen tewerk. De onderneming heeft haar hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn, Nederland. Meer informatie over onze oplossingen en organisatie vindt u op www.wolterskluwer.com, volg ons op TwitterFacebookLinkedIn, en YouTube.

Kathleen Iwens Communications Manager, Wolters Kluwer
Katleen Peeters Outsource Communications
Kathleen Iwens Communications Manager, Wolters Kluwer
Katleen Peeters Outsource Communications
Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel