Bosch Car Service wederom bij de finalisten

Verkiezing Autobedrijf van het Jaar

Donderdag 15 september 2016

• Twee Bosch Car Service autobedrijven finalist Autobedrijf van het Jaar
  • Bekendmaking winnaar op 4 oktober tijdens Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
  • Bosch Car Service al zes keer winnaar Autobedrijf van het Jaar
De drie finalisten van de verkiezing Autobedrijf van het Jaar 2016-2017 zijn bekend. Net als de voorgaande edities scoort Bosch Car Service erg goed. Dit jaar heeft Bosch Car Service twee finalisten: Bosch Car Service De Baaij in Nijmegen en Bosch Car Service Mark van Schijndel in Geffen. De winnaar wordt 4 oktober gekozen tijdens het Congres Onafhankelijke Autobedrijven van BOVAG in Bussum.

"De verkiezing Autobedrijf van het Jaar wordt dit jaar al voor de tiende keer georganiseerd. De Bosch Car Service autobedrijven hebben in alle edities uitstekende resultaten gehaald, zowel in de nominaties van de halve finalisten als in de finale zelf. Zes keer heeft een Bosch Car Service autobedrijf de verkiezing gewonnen*. Ook dit jaar hadden we vier Bosch Car Service autobedrijven bij de tien finalisten. Twee stootten uiteindelijk door naar de finale," zegt Marieke Groeneveld, Concept Manager Bosch Automotive Aftermarket.

"Voor ons is de verkiezing Autobedrijf van het Jaar een belangrijke graadmeter. Er is een stemmingsronde van de consumenten en een beoordeling van een vakjury. Kwaliteit en service zijn daarbij een belangrijk criterium. En dat is precies waar Bosch Car Service voor staat: topkwaliteit, service en deskundig advies. Door de verkiezing zien we dat ook de consument en een vakjury de kwaliteit en service van onze Bosch Car Service autobedrijven zeer op prijs stellen," aldus Marieke Groeneveld.

Wedstijdverloop verkiezing Autobedrijf van het Jaar
Alle 3.300 bij BOVAG aangesloten onafhankelijke autobedrijven konden deelnemen aan de verkiezing, die dit jaar voor de tiende keer plaatsvindt. Deelname geeft BOVAG-leden met een onafhankelijk autobedrijf de kans om te laten zien wat ze in huis hebben.

In de eerste ronde is bij telling van de consumentenstemmen rekening gehouden met het aantal medewerkers dat werkzaam is bij het autobedrijf, waardoor de omvang van (de klantenkring van) het bedrijf niet van belang is en zowel grote als kleine bedrijven kans maken op de titel. De tien halve finalisten kregen bezoek van een mystery shopper en van het onafhankelijke bureau W&D Consultants dat aan de hand van een uitgebreide checklist de ondernemers nauwkeurig in kaart bracht.

Daarna selecteerde de vakjury, bestaande uit Ferry Smith (ANWB), Oskar Bronsgeest (W&D Consultants), Bertus de Vries (Bovemij) en Rene Stolp (RDC inMotiv) de drie finalisten. De ontknoping van de verkiezing vindt plaats op 4 oktober tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven in Bussum. Afgelopen jaar won Garage Heinneman uit het Groningse Schildwolde de titel.

* Winnaars Bosch Car Service

2007-2008       Bosch Car Service Garage Van Eendenburg

2008-2009       Bosch Car Service Jan Wals

2009-2010       Bosch Car Service Autobedrijf Gert Pater

2010-2011       Bosch Car Service Kleverlaan BV Automobielbedrijf

2012-2013       Bosch Car Service Autobedrijf Marco van Beek

2014-2015       Bosch Car Service MAK Auto & Techniek

NOOT VOOR DE REDACTIE -  Niet voor publicatie

Bosch Car Service - “Wij doen alles voor uw auto” - is met 400 vestigingen het grootste merkonafhankelijke werkplaatsconcept in Nederland, voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. De aangesloten Bosch Car Service autobedrijven worden door Bosch, als grootste toeleverancier in de automobielindustrie, conceptmatig ondersteund op het gebied van techniek, marketing en kwaliteitsbeheer. Hierdoor zijn de Bosch Car Service bedrijven in staat kwalitatief fullservice auto-onderhoud te verlenen aan alle merken auto’s, tegen een betaalbaar tarief.

www.boschcarservice.nl

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 375.000 medewerkers (situatie op 31 december 2015). Het bedrijf realiseerde in het boekjaar 2015 een omzet van meer dan 70,6 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. De Bosch Groep bestaat onder meer uit de Robert Bosch GmbH met ongeveer 440 dochter- en regionale maatschappijen in ongeveer 60 landen. Het Bosch wereldwijde productie- en verkoopnetwerk, inclusief verkoop- en service partners, is vertegenwoordigd in ongeveer 150 landen. De basis voor de toekomstige groei van het bedrijf is de innovatieve kracht. Bosch stelt 55.800 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling op ongeveer 118 locaties over de hele wereld. De Bosch Groep bevordert met al zijn producten en diensten de levenskwaliteit van mensen door middel van innovatieve, nuttige en fascinerende oplossingen. Op die manier biedt het bedrijf wereldwijd “Technologie voor het leven”.

Meer informatie vindt u op www.bosch.com, www.bosch.nl en www.bosch-press.com, http://twitter.com/BoschPresse.

Bosch Car Service De Baaij
Bosch Car Service Mark van Schijndel