TVH investeert in nieuw geautomatiseerd en op shuttles gebaseerd distributiecentrum met TGW

Donderdag 12 mei 2016 — Gestegen volumes en tekort aan opslagruimte waren onmiskenbare redenen voor TVH om samen te werken met TGW voor de uitbreiding van het bestaand logistieke centrum

Familiebedrijf TVH, gevestigd in Waregem, distribueert wereldwijd spareparts voor material handling-equipment. Als ‘s werelds grootste one-stop shop, verzekert het bedrijf dat goederen binnen de kortst mogelijke tijd bij hun klanten worden bezorgd.

540 werknemers verwerkten in 2014 8.000 orders per dag in het bestaande distributiecentrum in Waregem, dat 500.000 items stockeert. Door het groeiende aantal bestellingen en gestockeerde items, en om te voldoen aan toekomstige vraag en groei, zal TVH een geautomatiseerd distributiecentrum van 12.000 m2 bouwen. Van hieruit zullen alle bestellingen verzameld, verpakt en verzonden worden. Het nieuwe distributiecentrum zal de klantendienst van TVH verbeteren door een hoger aantal stocklines en een verbetering van de doorvoertijd. Hierdoor zal ook de marktpositie van TVH versterkt worden. Het nieuwe distributiecentrum is een uitbreiding van de bestaande installatie die onderdeel blijft van de totale operaties. De twee centra zullen onderling verbonden worden via een brugconstructie.

TGW is geselecteerd als automatiseringspartner van TVH en zal een TGW STINGRAY-shuttlesysteem voor het stockeren van plastic bakken integreren. Het STINGRAY-shuttlesysteem zal 13 gangen en 50 niveaus omvatten. Hierdoor zal TVH in staat zijn om meer dan 400.000 bakken te stockeren in het 25 meter hoge shuttle block.

Deze STINGRAY pickmachine bezorgt de gestockeerde bakken aan de goods-to-person pickstations. Een TGW KingDrive conveyornetwerk verbindt de opslag- en operationele ruimte met elkaar. Daarnaast maken ook TGW Natrix sorters onderdeel uit van dit conveyornetwerk. Het nieuwe distributiecentrum wordt opgeleverd in 2019.

####

Beelden:

Bron: TGW Ltd
Gratis herdruk met referentie TGW Limited. Herdruk is niet toegestaan voor promotionele doeleinden.

Over TGW Logistics Group:

TGW is een wereldwijde vooraanstaande systeemintegrator en fabrikant van dynamische, geautomatiseerde en geïntegreerde logistieke totaaloplossingen. Sinds 1969 implementeert logistieke oplossingen, van kleinere conveyor applicaties tot complexe, volledig geautomatiseerde opslag- en sorteersystemen.

Wereldwijd telt de onderneming meer dan 2.500 werknemers. De organisatie implementeert logistieke oplossingen voor vooraanstaande bedrijven in verschillende sectoren In het financieel jaar 2014/15 realiseerde TGW Logistics Group een omzet van 475 miljoen euro. Voor meer informatie: www.tgw-group.com

Ilse Derijck

Communications Consultant