Trendy kleurnuances in tafelaankleding dragen bij aan sfeerbeleving

Pastelblauwe tinten maken komend jaar verschil in uitstraling horecazaak

Donderdag 21 januari 2016 — De interieurverzorging van een horecazaak heeft grote invloed op de algemene beleving van de klanten. Uit ervaring van Tork blijkt dat Europese horeca-uitbaters tegenwoordig veel pastelkleuren en blauwtinten in hun inrichting gebruiken, waarmee ze de huidige interieurtrends volgen. Om op deze behoeften te blijven inspelen, heeft Tork twee nieuwe blauwnuances aan het assortiment tafelaankleding en servetten toegevoegd: lichtblauw en blauwgroen. Tork is hiermee de eerste Europese leverancier die blauwgroen opneemt in het vaste gamma.

Ook in 2016 blijven natuurlijke en eenvoudige kleuren zoals bruin, groen en blauw de toon zetten op interieurgebied. Pantone®, de autoriteit op het gebied van kleurtrends binnen de fashion en designindustrie, verkondigde begin december twee zachte kleuren tot kleur van het jaar 2016: rose quartz en serenity blue. Het blauw wordt onder meer gecombineerd met het blauwgroene beryl green. Deze twee kleuren liggen in lijn met Tork’s kleurnuances lichtblauw en blauwgroen. Met deze toevoeging aan het assortiment is deze trend meteen toepasbaar voor horeca-uitbaters die hun zaak een moderne en frisse look willen geven.

Enkele tips van Tork voor een aantrekkelijke tafeldecoratie:

1. Zorg voor een neutrale kleur op de muren. Zo kan je meeliften op de trends zonder altijd heel je interieur te moeten aanpassen.
  2. Kies voor evolutie en niet voor revolutie: verander subtiele onderdelen en gebruik niet teveel drukke patronen.
  3. Lichtblauw en blauwgroen passen heel mooi bij hout, waardoor je de natuur binnenbrengt;
  4. Ruwe materialen, zoals touw, zorgen voor een leuke extra touch. Maar let op: teveel decoratie op tafel of te ingewikkelde vouwwijzen leiden af.
  5. Zorg dat de tafeldecoratie snel en gemakkelijk in te dekken is en niet teveel tijd kost voor het personeel.

“Uit eerdere studies blijkt dat de interieurverzorging van groot belang is voor het succes van een horecazaak. Reden te meer om voldoende aandacht te besteden aan omgevingsfactoren zoals de tafelaankleding. We helpen horeca-uitbaters daarom graag om in te spelen op een nieuwe trend”, zegt Sonja van der Linden, product- & segment manager Table Top en Hospitality bij Tork. Het merendeel van de servetten in het gamma zijn voorzien van gemakkelijk te openen verpakkingen, door het Tork Easy Handling™ systeem. Servetbundels worden geleverd in plastic verpakkingen, zodat de inhoud hygiënisch schoon blijft. De verpakkingen zijn speciaal ontworpen met perforaties, zodat ze heel eenvoudig geopend kunnen worden.

De details over Tork Easy Handling en Easy Opening vindt u hier.

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2014 bedroeg 11,4 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, bezoek www.sca.com

Moodboard Rainbow Blauw