Tork PaperCircle® wint Visitors Choice Award en Innovation Award op Interclean 2018

Service recyclet papieren handdoeken tot nieuwe tissueproducten

Dinsdag 15 mei 2018 — Diegem, 15 mei 2018 - Tork PaperCircle®, wint maar liefst twee Awards tijdens de Interclean Innovation Awards. Naast de prestigieuze Innovation award in de categorie Management, training programma’s & gerelateerde producten is Tork winnaar van de de Visitors choice Award. Moederbedrijf Essity heeft Tork PaperCircle® ontwikkeld om bedrijven te helpen hun papieren handdoeken te recyclen tot nieuwe tissueproducten. De service vermindert afval en verkleint de CO2-voetafdruk.

Michelle Marshall, Chairman of the Jury: “We were really impressed with the Tork PaperCircle® service. It’s a very ambitious project and the first of its kind, offering a paper recycling service at client buildings. It’s innovation in the sector and it’s encouraging Facility Managers to take a more circular approach to managing their buildings. And it’s also encouraging the washroom users to be more involved in the process of recycling and to change behavior. The project includes local partners and we believe it’s a service that can prosper and develop the industry.”

Tork PaperCircle® is een nieuwe vorm van afvalbeheer en helpt bedrijven inspanningen op het gebied van duurzaamheid te versnellen. Circulariteit is wereldwijd een belangrijk onderwerp in het bedrijfsleven. Tork PaperCircle® draagt daaraan bij en geeft papieren handdoekjes een nieuw leven door ze lokaal te verzamelen en te recycleren tot nieuwe tissueproducten. Tork PaperCircle® vermindert de CO2-voetafdruk met 40% in vergelijking met de huidige afvalverwerking opties*.

“Wij gebruiken de 50 jaar aan ervaring, kennis en inzicht om onze innovaties zo waardevol mogelijk te maken. De service van Tork PaperCircle® is uniek, stimuleert discussies omtrent de circulaire economie in onze sector en helpt onze klanten om de verwachtingen op het gebied van duurzaamheid voor te blijven." aldus Don Lewis, President Professionele Hygiëne bij Essity.

Amsterdam Innovation Award 2018
De Amsterdam Innovation Award geeft erkenning aan unieke innovaties in de schoonmaakindustrie waar deelnemende producten onderverdeeld zijn in vier categorieën. De jury beoordeelt de producten op basis van de volgende vijf kenmerken: originaliteit, winstgevendheid, duurzaamheid, hoe praktisch het product is en de impact die het heeft op de industrie.

*Voor papieren handdoeken, in vergelijking met actuele afvalverwerking opties. Op basis van een LCA geverifieerd door IVL, Swedish Environmental Research Institute Ltd, 2017, waarbij rekening is gehouden met de vermeden processen.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Amal Maataoui
T : 0484 99 15 74
E : amal@outsource.be

Essity / Tork
C : Pascale Wolleswinkel
T : 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@essity.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity
Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.  De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com.