Tork lanceert Veilig aan het Werk-toolkit om productiebedrijven en vitale beroepen te ondersteunen

Tork, een merk van Essity, lanceert de Veilig aan het Werk COVID-19 productie toolkit om bedrijven en vitale beroepen te helpen op een verantwoorde manier door te gaan met hun werk.  Tork biedt op basis van de richtlijnen van het WGO inzichten en hulpmiddelen om bedrijven te helpen de verspreiding van COVID-19 te voorkomen en werknemers veilig te houden.

De Veilig aan het Werk-toolkit is ontwikkeld om bedrijven die essentiële goederen produceren te helpen dagelijkse activiteiten, reinigingsvoorschriften en veiligheidsprogramma's voor werknemers in overeenstemming te brengen met de richtlijnen van de WGO. De online toolkit bevat praktische informatie met handige tips voor handhygiëne, oppervlaktereiniging en de juiste hygiënische werkmethoden om het besmettingsrisico te verlagen.

"Productiemedewerkers werken onvermoeibaar door om te zorgen dat mensen in deze uitdagende tijden over de benodigde goederen beschikken. Tork heeft de Veilig aan het Werk: COVID-19 Toolkit voor fabrikanten ontwikkeld om ervoor te zorgen dat deze onmisbare werknemers over de middelen beschikken die nodig zijn om hun reinigingsprocedures te verbeteren voor een veilige werkomgeving", aldus Jenny Turner, Marketing Director-Industry, Essity Professional Hygiene. "Werfleiders kunnen erop vertrouwen dat deze deskundige aanbevelingen zullen helpen om hun bedrijf nu en in de toekomst veilig en hygiënisch te houden".

De Veilig aan het Werk:COVID-19 productie Toolkit van Tork bevat onder andere de volgende tips:

• Een goed handhygiëne protocol voor productiemedewerkers met daarin manieren om de naleving ervan te verbeteren;
  • Tips voor een goede oppervlaktereiniging om de werkomgeving hygiënisch te houden en  ziekteverwekkers te beperken;
  • Aanbevelingen voor het herzien van de standaard werkprocedures van de locaties om fysieke afstandsmaatregelen in te voeren, met alternatieve aanbevelingen als de uitvoering van fysieke afstandsmaatregelen niet mogelijk is.

Meer informatie? Download hier de Veilig aan het Werk: COVID-19 productie Toolkit van Tork.

Over Tork
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.nl. Volg Tork ook op YouTubeFacebookLinkedIn en Twitter

Over Essity
Essity is een wereldwijd vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 46.000 medewerkers en de netto-omzet in 2019 bedroeg ca. SEK 129 miljard (EUR 12,2 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com

John Kinnart Outsource Communications
Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel