Tork lanceert Veilig aan het Werk-toolkit om onderwijsinstellingen te ondersteunen

Tork, een merk van Essity, lanceert de Veilig aan het Werk COVID-19 Onderwijs toolkit om schoolbestuurders, faculteiten en studenten te helpen op een verantwoorde manier de dagelijkse gang van zaken weer op te pakken. Tork biedt op basis van de richtlijnen van het WGO, inzichten en hulpmiddelen om op kleuterscholen, lagere en middelbare scholen en universiteiten te helpen de verspreiding van COVID-19 te voorkomen en de mensen veilig te houden.

De Veilig aan het Werk-toolkit is ontwikkeld om onderwijsinstellingen te helpen de hygiëne te verbeteren en ervoor te zorgen dat de juiste handhygiënepraktijken worden gevolgd, rekening houdend met de zorgen van ouders en leerlingen. De aanbevelingen en de reinigingsvoorschriften zijn in overeenstemming met de richtlijnen van de WGO. De online toolkit bevat praktische informatie met handige tips voor handhygiëne, oppervlaktereiniging en de juiste hygiënische werkmethoden om het besmettingsrisico te verlagen.

"Onderwijsinstellingen zijn van cruciaal belang voor de samenleving en spelen voor kinderen vanaf jonge leeftijd een sleutelrol in de vorming van goede gewoontes op het gebied van handhygiëne. Nu staan ze voor unieke uitdagingen om ervoor te zorgen dat het juiste hygiëneprotocol wordt ingevoerd wanneer deze instellingen weer opengaan", zegt Anna Königson Koopmans, Marketing Director, Essity Professional Hygiene. "Tork heeft de Veilig aan het Werk: COVID-19  Onderwijs Toolkit ontwikkeld om onderwijsinstellingen te helpen bij het verbeteren van de reinigingsprocedures en het bijbrengen van goede handhygiëne aan leerlingen, zodat ze leerlingen, ouders, leerkrachten en personeel kunnen geruststellen dat scholen veilig zijn".

De Veilig aan het Werk: COVID-19 Onderwijs Toolkit van Tork bevat onder andere de volgende tips:

• Een goed handhygiëne protocol voor leraren en studenten; inclusief educatieve hulpmiddelen om deze lessen bij te brengen aan de jongere leerlingen;
  • Leeftijdsspecifieke adviezen en hulpmiddelen om de handhygiëne te verbeteren en de leerlingen te herinneren aan het belang van goede hygiënepraktijken;
  • Tips voor een goede oppervlaktereiniging om de verspreiding van ziekteverwekkers te beperken;
  • Tips voor het plaatsen van hygiëne dispensers om de juiste hygiënepraktijken en protocollen op alle scholen te versterken.

Meer informatie? Download hier de Veilig aan het Werk: COVID-19 Onderwijs Toolkit van Tork.

Over Tork
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.nl. Volg Tork ook op YouTubeFacebookLinkedIn en Twitter

Over Essity
Essity is een wereldwijd vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 46.000 medewerkers en de netto-omzet in 2019 bedroeg ca. SEK 129 miljard (EUR 12,2 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com

John Kinnart Outsource Communications
Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel