Tork lanceert Veilig aan het Werk-toolkit om heropstartende horecabedrijven te ondersteunen

Tork, een merk van Essity, lanceert de Veilig aan het Werk COVID-19 Foodservice toolkit om bedrijven en vitale beroepen te helpen hun business op een verantwoorde manier weer op te starten. Tork biedt op basis van de richtlijnen van de WHO (Wereld Gezondheidsorganisatie), inzichten en hulpmiddelen om bedrijven te helpen de verspreiding van COVID-19 te voorkomen en werknemers en gasten veilig te houden.

De Veilig aan het Werk-toolkit werd ontwikkeld om horecaondernemers te helpen met het in overeenstemming brengen van activiteiten, reinigingsvoorschriften en veiligheidsprogramma's voor werknemers in overeenstemming zijn met de richtlijnen van de WHO. De online toolkit bevat praktische informatie met handige tips voor handhygiëne, oppervlaktereiniging en de juiste hygiënische werkmethoden om het besmettingsrisico te verlagen. Tork zal de komende maanden extra middelen inzetten en begeleiding bieden om de horecabranche te helpen bij de opstart ten gevolge van de COVID-19 pandemie.

"Horecaondernemers hebben hun bedrijfsmodel snel moeten aanpassen aan de richtlijnen van de 1,5 meter samenleving", zegt Hanneke Kuipers, Marketing Director- Horeca bij Essity. "Tork heeft de Veilig aan het Werk-toolkit ontwikkeld om ondernemers te helpen zich aan te passen aan de nieuwe norm, zodat de protocollen voor handhygiëne en persoonlijke hygiëne een prioriteit blijven en om gasten te verzekeren dat restaurants veilig zijn, zowel nu als op de lange termijn".

De Veilig aan het Werk-toolkit van Tork bevat onder andere de volgende tips:

• Een goed handhygiëne protocol voor horecapersoneel met daarin manieren om de naleving ervan te verbeteren;
  • Best practices op het gebied van persoonlijke hygiëne voor restaurantmedewerkers;
  • Tips voor een goede oppervlaktereiniging om de verspreiding van ziekteverwekkers te beperken;
  • Tips voor het plaatsen van hygiëne dispensers om de juiste hygiënepraktijken en protocollen in alle restaurants te versterken.

Meer informatie? Download hier de Veilig aan het Werk-toolkit.

Over Tork

Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.nl. Volg Tork ook op YouTubeFacebookLinkedIn en Twitter

Over Essity
Essity is een wereldwijd vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 46.000 medewerkers en de netto-omzet in 2019 bedroeg ca. SEK 129 miljard (EUR 12,2 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com

John Kinnart Outsource Communications
Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel