Tork lanceert gids voor prestatieverbetering in de maakindustrie

Betere prestaties? Start bij uw medewerkers

Maandag 22 mei 2017 — Diegem 22/05/2017 - Om competitief te blijven, investeerde de Europese maakindustrie 140 miljard euro in nieuwe technologie, zoals Internet of Things, robotica en automatisering. Maar in de zoektocht naar betere prestaties worden overduidelijke verbeterkansen gemakkelijk vergeten. Met name schoonmaak en onderhoud, die goed zijn voor een groot deel van de taken op de werkvloer, bieden belangrijke kansen voor betere prestaties.

Van basics naar grote voordelen met “Get Detailed: An expert guide to industry performance”
SCA en Tork lanceerden een digitale gids om fabrikanten in de maakindustrie te helpen om prestatieverbeteringen te vinden op onverwachte plaatsen. Ze wendden zich tot productie-experten voor de ontwikkeling van praktische stappen die tot duurzame verbeteringen leiden. De betrokken experts zijn:

• Dag Lotsander, Lean Expert - Zweden
  • Knut Sandbakken, Senior Advisor Production Development, SINTEF - Noorwegen
  • Dr. Nima Khakzad, Assistant Professor bij Delft University of Technology - NL/Iran

“Zowel eerder onderzoek als de experts benadrukken dat de juiste tools en processen op de werkvloer doeltreffend zijn om ongevallen terug te dringen en de productiviteit te verhogen. Anders is ongeplande stilstand het resultaat, ongeacht hoeveel training werd gegeven. Tork werkt als partner voor de industrie om klanten te helpen deze details door te voeren en veranderingen te introduceren die blijvende verbeteringen opleveren”, benadrukt Pascale Wolleswinkel, Marketing Assistant bij SCA Tork.

Betere prestaties? Start bij uw medewerkers
De meeste managers weten dat ze best starten bij het perspectief van hun medewerkers, wanneer ze zoeken naar verbetering. Toch doen ze dat in de realiteit niet2.  Zonder de betrokkenheid van de mensen op de werkvloer zijn efficiëntietools – zoals Lean – niet meer dan managementfilosofieën in plaats van realiteit in de productieomgeving.

“Veel organisaties investeren het meeste van hun energie in methodes en tools, terwijl het potentieel van de individuele medewerker vaak niet volledig benut wordt”, zegt Dag Lotsander, Lean Expert.

Om echt rekening te houden met de noden van medewerkers bij het verbeteren van schoonmaak en onderhoud, stelt Tork een aangepaste aanpak van het 5S-model voor. Zo identificeren medewerkers de belangrijkste uitdagingen van hun dagelijks werk zelf. Het 5S-model voor Schoonmaak helpt managers bij de keuze van poets- en reinigingsproducten die ervoor zorgen dat verandering in de praktijk blijft hangen.

Cleaning is caring
Onderhoud en schoonmaak veroorzaken veel ongevallen omdat operatoren die onderhoudstaken uitvoeren, zich vooral op de machines concentreren en minder op hun eigen veiligheid. Veel bedrijven denken dat een opleiding voldoende is om het veiligheidsgedrag bij medewerkers te verbeteren. Maar mensen onder druk zijn eerder geneigd om de gemakkelijkste oplossing te kiezen, niet de veiligste, ongeacht de opleiding die ze hebben gevolgd.

“De gevaarlijkste ongevallen met een enorme negatieve impact, zowel op economisch als op ecologisch vlak, worden vaak veroorzaakt door een verwaarlozing van goedkope en eenvoudige onderhouds- en schoonmaaktaken”, zegt Dr. Nima Khakzad, Delft University of Technology.

Volgens onderzoek zijn tools en processen de belangrijkste hefbomen om de veiligheid op de werkvloer te verbeteren. De juiste producten op de juiste plaats; dat is de beste manier om ongeplande stilstand te voorkomen en tegelijk de mentaliteit en productiviteit te verbeteren. Tork biedt eenvoudig te gebruiken en veelzijdige reinigingsproducten, zodat mensen slimmer en veiliger werken, en werkt ook samen met klanten om ervoor te zorgen dat de producten op de juiste locaties worden geplaatst.

Het reinigingsaanbod van Tork: nieuw en verbeterd
De meerderheid van de industriële maakindustrieën in Europa gebruikt vodden voor schoonmaak en onderhoud. Toch is deze traditionele oplossing inconsistent en slordig. Overschakelen van verouderde middelen naar niet-geweven producten, zoals de Tork schoonmaakdoeken met exelCLEANTM, biedt heel wat voordelen.

De producten van Tork bieden hoogstaande prestaties in vergelijking met vodden, en hebben tot 41 procent minder schoonmaakmiddelen nodig. Dit vermindert de kosten en verbetert de arbeidsomstandigheden. Werken met Tork exelCLEANTM is bovendien tot 35% sneller. Vandaag zijn de producten nog verder geoptimaliseerd, dankzij:

• Een betere duurzaamheid: Verfijnd om hoogwaardige duurzaamheid te verbeteren met een nieuwe uniforme samenstelling.
  • Meer efficiëntie: Samengeperst om tot 26% opslagruimte te besparen, met minder aanvullingen tot gevolg. En een zekerheid dat het product beschikbaar is wanneer u het nodig hebt.
  • Flexibelere verpakkingen: Gemakkelijk draagbare dozen met een versterkt handvat en een grotere opening om altijd aan de doeken te geraken – zelfs met handschoenen aan.

Link naar meer informatie:

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2015 bedroeg 12,3 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, ga naar www.sca.com.