Tork introduceert stijlvol design in toiletruimte

Tork Image Design™-lijn biedt functionele en stijlvolle dispensers voor sfeervolle toiletruimtes

Dinsdag 10 november 2015 — Iedere imagobewuste onderneming hecht belang aan interieurstyling. Ook de aankleding van sanitaire ruimtes speelt een belangrijke rol bij de uitstraling van een bedrijf. Uit eerder onderzoek van Tork blijkt dat meer dan 35% van de werknemers vindt dat er meer aandacht aan de toiletruimte besteed mag worden. Daarom komt Tork nu met een geheel nieuwe, roestvrijstalen collectie dispensers, de Tork Image Design™-lijn: functionele dispensers in een stijlvol jasje.

Functionaliteit en stijl
Bij de Tork Image Design™-lijn komen functionaliteit en stijl samen. “Het idee achter de Tork Image Design™-lijn is gebaseerd op inzichten van consumenten en architecten. Uit gesprekken met deze doelgroepen werd duidelijk dat zij behoefte hebben aan een tijdloze dispenser, gemaakt van roestvrij staal, die inzetbaar is in zeer diverse toiletomgevingen,” zegt Renée Remijnse, marketing manager Tork Benelux. De dispensers zijn praktisch, hygiënisch en bovendien geeft het design een luxueuze en exclusieve uitstraling aan elke toiletruimte.

Creëer je eigen design toiletruimte
Benieuwd hoe de Tork Image Design™-lijn eruit ziet in uw eigen toiletruimte? Via de microsite van Tork kunt u een virtuele 3D-toiletruimte creëren door een foto te uploaden van uw sanitaire ruimte. Kijk op http://www.torkimagedesign.com/nl_nl voor meer informatie.

Functioneel design
De Tork Image Design™-lijn onderscheidt zich door:

• Tijloos ontwerp dat de toiletruimte complementeert en niet overheerst;
  • Horizontaal geborsteld roestvrij staal;
  • Zwarte contrasten voor een krachtig design;
  • Diverse sensor dispensers in het assortiment;
  • Design oogt slank en ‘zweeft’;
  • Speciale coating om zichtbare vingerafdrukken te voorkomen;
  • Integratie van Tork EasyCube ™ voor een overzicht van uw real time verbruik.

De dispenserlijn heeft ondertussen een design award gewonnen, de Purus Award 2015.

“We hebben gekozen voor roestvrij staal, omdat het duurzaam en krachtig is. Om de dispensers de juiste kleur te geven en het omringende licht subtiel te laten weerkaatsen hebben we veel tijd besteed aan de borsteling van het staal. Het bereiken van het juiste effect is belangrijk, omdat de dispensers op moeten gaan in de ruimte en moeten zorgen voor een natuurlijke en warme verspreiding van licht en kleur,” zegt Peter O. Johnson, ontwerper van de Tork Image Design™-lijn.

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u onder www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2014 bedroeg 11,4 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, bezoek www.sca.com.

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Katleen Peeters
T : +32 (0)2 451 00 06