Tork introduceert nieuwe generatie SmartOne® dispensers

Dinsdag 29 maart 2016 — Een ontwerp met een opvallend design, gemaakt van sterk materiaal. Dat typeert de Tork SmartOne® dispenser in vergelijking met andere toiletpapierdispensers. Met een speciaal center-pull ontwerp en een karakteristieke, ronde vormgeving is de dispenser populair bij zowel toiletbezoekers als bij facilitaire medewerkers en schoonmakers. Na de lancering van de dispenser 10 jaar geleden heeft de SmartOne® zich inmiddels bewezen als perfect systeem voor toiletruimten. Nu is het tijd voor een nieuwe generatie, die samengesmolten is met een andere klassieker; het bekroonde Elevation-design.

Toen SCA in 2012 Georgia- Pacific Europe overnam, werd de SmartOne® dispenser onderdeel van het Tork-assortiment en was meteen geliefd bij klanten. Ook de Tork Elevation-dispenserlijn scoort hoog in het hedendaagse assortiment. Deze lijn bestaat uit kwaliteitsproducten die vervaardigd zijn uit wit of zwart ABS-kunststof en is zowel in een handmatige uitvoering als met een touch-free sensor verkrijgbaar. De dispenserlijn werd bovendien bekroond met meerdere onderscheidingen voor haar design.

Duurzaamheidtest met honkbalknuppels
Het voormalige robuuste ontwerp van SmartOne® was ideaal voor drukbezochte toiletruimten. De nieuwe generatie heeft een elegantere vormgeving dan zijn voorganger, maar is nog altijd even duurzaam. “Om hem te testen op sterkte hebben we de dispenser in brand gestoken en met een honkbalknuppel aangevallen. En bij andere tests trokken robots twee miljoen tissuevellen uit de dispenser om de betrouwbaarheid te meten. Door het systeem te onderwerpen aan deze extreme omstandigheden zijn we er zeker van dat ze bestendig zijn tegen veelvuldig gebruik in drukke toiletruimten”, aldus Renée Remijnse, marketingmanager Benelux bij Tork.

Niet alleen het design, maar ook de kenmerkende functionaliteit van SmartOne® is verfijnd en verbeterd. Zo is de nieuwe generatie verkrijgbaar met een geïntegreerd Tork EasyCubeTM systeem, dat door middel van sensoren real-time informatie geeft over benodigde schoonmaak- en onderhoudsbeurten. “Tork SmartOne® is nog slimmer geworden. De nieuwe systemen verschaffen informatie waardoor vaste schoonmaakschema’s verleden tijd zijn en schoonmakers pas aan de slag moeten als het echt nodig is”, vult Remijnse aan.

Eigenschappen van de Tork SmartOne®:

• Minder verspilling: de dispenser verstrekt de gebruiker één vel papier per keer. Dit zorgt voor een verbruiksbesparing van 40%*. Het systeem kan zo 98 bezoeken meer aan dan een traditionele Jumbo Toiletpapier dispenser.
  • Betere hygiëne: doordat de dispenser volledig is afgesloten, komt de gebruiker alleen in aanraking met het vel dat hij gebruikt. Kortom: de hygiëne verbetert en de kans op kruisbesmetting wordt aanzienlijk verlaagd.
  • Een robuust design: een hoge kwaliteit ABS-kunststof en een metalen slot zorgt voor optimale duurzaamheid.
  • Gemakkelijk schoonhouden en bijvullen: door de grote rolcapaciteit en de besparende werking hoeft er minder vaak bijgevuld en schoongemaakt te worden.
  • Slimme sensoren verschaffen real-time informatie: het Tork EasyCubeTM systeem zorgt ervoor dat verbruiksdata kunnen worden bekeken op een desktop, smartphone of tablet.

* Dit blijkt uit onderzoek onder 7.729 Europese gebruikers, waarbij de traditionele Jumbo Toiletpapier dispenser werd vergeleken met de Tork SmartOne® Mini Twin toiletpapier dispenser. De vermindering werd berekend in het aantal gebruikte vierkante meters per bezoek.

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2014 bedroeg 11,4 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, bezoek www.sca.com.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Katleen Peeters
T : +32 (0)2 451 00 06