Tork Image Design™-lijn wint prestigieuze Red Dot Award 2016

Dinsdag 28 juni 2016 — Tork, onderdeel van hygiëneproductenfabrikant SCA, heeft de prestigieuze Red Dot Award 2016 in ontvangst mogen nemen voor de Tork Image Design™ dispenser-lijn. De onderscheiding is één van ‘s werelds grootste designprijzen en erkent inzendingen op basis van criteria zoals innovatie, kwaliteit, functionaliteit en ecologische compatibiliteit. Tork concurreerde met inzendingen uit in totaal 57 landen en circa 5.200 producten en innovaties. De nieuwe dispenserlijn van Tork werd ontwikkeld voor premium toiletruimtes waar design en uitstraling net zo belangrijk zijn als de functionaliteit.

Dispensers bieden vaak praktische en hygiënische voordelen, maar in premium toiletruimtes wordt het ontwerp vaak verwaarloosd. Bij de Tork Image Design™-lijn is gebruik gemaakt van een slimme combinatie van vorm en functie. Roestvrijstaal dat contrasteert met zwarte details resulteert in een tijdloos design. "De Red Dot Design Award is een gerespecteerd internationaal kwaliteitskeurmerk. We zijn er daarom heel trots op dat de eigenschappen van de Tork Image Design™-lijn door de vakjury zijn erkend,” aldus Renée Remijnse, marketing manager bij Tork Benelux.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Katleen Peeters
T : +32 (0)2 451 00 06
E : tork@outsource.be

SCA / Tork
C : Renée Remijnse
T : 030 - 698 46 43
E : renee.remijnse@sca.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2015 bedroeg 12,3 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, ga naar www.sca.com.

Tork Image Design Line