Tork geeft kleur aan dispenserservetten

Woensdag 14 september 2016 — Hoewel een restaurantbeleving door verschillende aspecten beïnvloed wordt, is kleur een belangrijke factor. Dispenserservetten zijn vaak slechts beschikbaar in één kleur: wit. Wereldwijd hygiëne-expert Tork, onderdeel van SCA, brengt daar verandering in en introduceert een nieuw gamma gekleurde servetten voor het Tork Xpressnap® dispensersysteem. Voor restaurants die elke dag een groot aantal bezoekers over de vloer krijgen, zoals fastfoodketens, kan één-per-keer-dosering bovendien het servetverbruik met 25% doen afnemen in vergelijking met traditionele systemen.

“Kleuren maken het leven rijker en ook voor restaurants is dat niet anders”, zegt Sonja van der Linden, Product & Segment Manager Table Top & Hospitality bij Tork. “Door onze dispenservetten in meer kleuren aan te bieden, bieden we horecazaken de mogelijkheid om een kleur te kiezen die beter aansluit bij de sfeer die ze willen creëren, of bij een bepaalde gelegenheid.”

De Tork Xpressnap dispenserservetten zijn naast wit, nu ook beschikbaar in:

• Bordeauxrood
  • Zwart
  • Lime
  • Oranje
  • Naturel

Hygiëne en duurzaam verbruik
Met de nieuwe kleuren spelen restaurants en hotels niet alleen beter in op de restaurantbeleving van hun gasten, maar werken ze ook aan een duurzaam verbruik. Doordat de servetten telkens één-per-keer gedoseerd worden, ligt het verbruik minstens 25% lager dan bij een traditioneel dispensersysteem, waardoor verspilling wordt tegengegaan. De Tork Xpressnap dispenser draagt daarnaast ook bij aan de hygiëne: aangezien de servetten worden beschermd door het dispensersysteem, raken bezoekers dus enkel het servet aan dat ze nodig hebben.

In omgevingen waar je altijd servetten bij de hand moet hebben en waar een vlot onderhoud belangrijk is, helpt de Tork Xpressnap kostbare tijd te besparen vergeleken met traditionele servetten. Die tijd kan besteed worden aan het meest belangrijke – interacteren met, en het creëren van een goede ervaring voor gasten.

Invloed van kleur
Om de invloed van kleur op restaurantbezoekers na te gaan, zette Tork recent een experiment op met hersengolftechnologie. Zestien deelnemers droegen headsets die de hersenactiviteit registreerden en werden vervolgens in acht verschillende monochrome ruimtes geplaatst. De resultaten van het onderzoek tonen duidelijke verschillen in hoe gasten reageren op kleur in een restaurantomgeving. Meer informatie over het experiment is hier beschikbaar.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Katleen Peeters
T : +32 (0)2 451 00 06
E : tork@outsource.be

SCA / Tork
C : Renée Remijnse
T : 030 - 698 46 43
E : renee.remijnse@sca.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2015 bedroeg 12,3 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, ga naar www.sca.com.