Tork geeft advies over zomerse trendkleuren voor op tafel

Oranje en geel voor een trendy, zomerse tafeldekking

Donderdag 16 juni 2016 — Kleurgebruik heeft een grote invloed op de restaurantbeleving. Dat blijkt uit een recente studie van Tork, onderdeel van SCA. Het onderzoek, met gebruik van hersengolftechniek, werd uitgevoerd om meer zicht te krijgen op hoe de juiste tafelaankleding aansluiting kan vinden bij de specifieke horecabeleving. Deze zomer zijn oranje en geel niet te missen trendkleuren op de tafels van restaurants en cafés.

Oranje: voor ongedwongen momenten met familie en vrienden
Oranje wordt vooral geassocieerd met leuke momenten samen met familie en vrienden. Horecazaken die vaak families met kinderen over de vloer krijgen, zullen dus zeker scoren met oranje tafelaankleding en -accessoires. Het is een moderne, vrolijke kleur voor een gezellig ontbijt of de lunch. Oranje werd overigens geheel onterecht lang geweerd door binnenhuisarchitecten, omdat het een onromantische en stress veroorzakende kleur zou zijn. Maar wist je dat oranje een positieve stimulans geeft bij leerprocessen en informatieverwerking?

Kies voor een oranjetint die dichter bij perzik ligt, of ga voor een statement met feloranje. Ook terracotta is een goede, subtielere keuze. De oranje kleurnuances die in het assortiment van Tork te vinden zijn passen goed bij ruwe, natuurlijke materialen zoals steen of donker hout.

Geel: geef het humeur van je gasten een boost
Oker, - of citroenkleurig, goud- of felgeel: de kleur van zon biedt oneindig veel mogelijkheden. Uit de studie van Tork blijkt dat gasten door de kleur geel actiever worden, dat ze zich beter kunnen concentreren en dat families en groepen een saamhorigheidsgevoel geeft. Wel opletten, want wanneer de kleur te overheersend is, kan ze voor een overbelasting zorgen.

Het opwindende karakter dat de kleur geel met zich meebrengt maakt het de ideale kleur voor kindvriendelijke eetgelegenheden of zaken waar ontbijt geserveerd wordt. Want daarmee geef je het humeur en het energiepeil van gasten meteen een boost. Ten slotte is het ook een kleur die je perfect kunt combineren met andere kleuren. Je tafel zal er echter het mooist uitzien als je geel contrasteert met witporseleinen ontbijtservies, een witte vaas met bloemen, blauwe keramiek of lichtgrijze stoelen.

Meer inspiratie nodig? Bekijk het assortiment van Tork hier.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Katleen Peeters
T : +32 (0)2 451 00 06
E : tork@outsource.be

SCA / Tork
C : Renée Remijnse
T : +31 (0)30 - 698 46 43
E : renee.remijnse@sca.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2015 bedroeg 12,3 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, ga naar www.sca.com

Tork - geel
Tork - oranje