Thomas Barrho, nieuwe Plant Manager Robert Bosch Produktie NV in Tienen

Klaar voor de toekomst

Donderdag 27 oktober 2016

• Ruime ervaring in productie en logistiek binnen de Bosch Groep
  • Blijvende aandacht voor innovatie en ontwikkeling nieuwe wisserproducten
  • Robert Bosch Produktie N.V. blijft belangrijke vestiging binnen Bosch Wiper Systems

Tienen – Thomas Barrho (45 jaar) is sinds juli 2016 Plant Manager bij Robert Bosch Produktie NV. Hij volgt in die functie Adam Willmott op. Als Plant Manager draagt Thomas Barrho de eindverantwoordelijkheid voor de complete vestiging in Tienen.

"Robert Bosch Produktie N.V. in Tienen heeft de voorbije jaren een belangrijke transformatie doorgemaakt. Het is en blijft een belangrijke vestiging met veel mogelijkheden. Er is hier veel expertise en potentieel aanwezig. Samen met alle medewerkers wil ik de marktpositie van Robert Bosch Produktie verstevigen. We moeten daarom nadenken over andere producten op basis van onze expertise in rubber en lak en meer digitale toepassingen naar onze productielijnen brengen. IT-applicaties kunnen onze medewerkers ondersteunen en hun werk gemakkelijker maken," zegt Thomas Barrho.

Thomas Barrho werkt sinds januari 2004 voor Bosch. Hij begon in de productieplant van de divisie Electrical Drives in Bühl (Duitsland). Eind 2006 werd hij productieleider voor de vervaardiging van ABS- en ESP-systemen, de aandrijving van eBike-systemen, de aandrijving van remsystemen en onderdelen voor brandstofpompen. In 2012 werd hij productieleider voor de afdeling wissersystemen in Bühl. Sinds juli 2014 was hij er logistiek directeur.

Robert Bosch Produktie N.V. werd in 1974 in Tienen opgericht. De fabriek produceert wisarmen en -bladen, zowel voor originele uitrusting als voor aftermarket. Er werd de voorbije jaren fors geïnvesteerd in een ultramoderne productielijn voor de nieuwe generatie wisbladen en de overstap naar Industrie 4.0. Robert Bosch Produktie N.V. wil op die manier zijn marktpositie in de automobielindustrie bestendigen. Daarnaast heeft Robert Bosch Produktie N.V. een eigen afdeling voor het extruderen van rubber en ondersteunt als 'lead plant' productievestigingen in Azië, Oost-Europa en Zuid-Amerika. Tienen huisvest ook het Bosch Competence Center voor onderzoek en ontwikkeling van innovatieve ruitenwissertechnologieën.

---

Bosch is al sedert 1907 aanwezig in België. De Bosch Groep telt in België ongeveer 1.750 medewerkers. De belangrijkste locaties bevinden zich in Tienen, Brussel, Herentals en Aartselaar.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 375.000 medewerkers (situatie op 31 december 2015). Het bedrijf realiseerde in het boekjaar 2015 een omzet van meer dan 70,6 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. De Bosch Groep bestaat onder meer uit de Robert Bosch GmbH met ongeveer 440 dochter- en regionale maatschappijen in ongeveer 60 landen. Het Bosch wereldwijde productie- en verkoopnetwerk, inclusief verkoop- en servicepartners, is vertegenwoordigd in ongeveer 150 landen. De basis voor de toekomstige groei van het bedrijf is de innovatieve kracht. Bosch stelt 55.800 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling op ongeveer 118 locaties over de hele wereld. De Bosch Groep bevordert met al zijn producten en diensten de levenskwaliteit van mensen door middel van innovatieve, nuttige en fascinerende oplossingen. Op die manier biedt het bedrijf wereldwijd “Technologie voor het leven”.

Meer informatie vindt u op www.bosch.com, www.bosch.be en www.bosch-press.com, http://twitter.com/BoschPresse.

Volg ons op LinkedIn

Thomas Barrho