TGW Logistics Group vestigt zich in logistieke hotspot West-Brabant

Ambitieuze systeemintegrator streeft naar marktaandeel boven de 15 procent binnen 5 jaar

Donderdag 2 juni 2016 — Oud Gastel, Nederland – Gisteren opende TGW Logistics Group, wereldwijd markleider in dynamische en geautomatiseerde logistieke oplossingen voor warehousing, productie, orderpicking en distributie, in de aanwezigheid van klanten en partners feestelijk haar Benelux-kantoor in het business center Frame 21. Dit is gevestigd in het logistiek bedrijvenpark Borchwerf in de gemeente Oud Gastel, regio West-Brabant, Nederland. Het nieuwe kantoor is de afsluiter van een druk bewogen, maar succesvol eerste jaar op de Benelux-markt.

“We hebben onze initiële doelstellingen ruimschoots overtroffen, “
stelt Hans De Sutter, Head of Sales TGW Benelux. “Zo haalden we twee strategisch mooie grote projecten binnen bij TVH en Bol.com. Maar we breidden ook ons team uit en we hebben ons nieuw kantoor in Oud Gastel gevestigd.”

Bij de keuze van locatie voor het kantoor was bereikbaarheid de doorslaggevende factor. Vanuit Oud Gastel kan TGW zowel de Belgische als Nederlandse markt bedienen en werknemers uit beide landen aantrekken. In de zoektocht naar die geschikte locatie werd TGW ondersteund door Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), Netherlands Foreign Investment Agency (NFIA) en de Regionale Ontwikkelingsmaatschappij West-Brabant (REWIN).

Ambitieuze doelstellingen
TGW kent in de Benelux een sterk groeitraject dankzij haar rol als integrator van totaaloplossingen en de krachtige ontwikkeling van de e-commerce.

“De evolutie in de e-commerce zorgt voor enorme opportuniteiten. We startten recent ook met het aanbieden van Life Time Services, een totaalpakket aan onderhoudsdiensten van onze systemen en installaties, om onze klanten nog beter te bedienen,” vervolgt Hans De Sutter. “We streven dan ook naar een marktaandeel in de Benelux binnen 5 jaar van 15 tot 20 procent. Onze ambities zijn hoog.”

Daarom zoekt de organisatie ook nieuwe Belgische en Nederlandse collega’s om het team te vervoegen. Onder andere technici, softwareontwikkelaars en logistieke consultants zijn welkom bij TGW.

- ends -

Beelden:
Bron: TGW Ltd
Gratis herdruk met referentie TGW Limited. Herdruk is niet toegestaan voor promotionele doeleinden.

Over TGW Logistics Group:
TGW is een wereldwijde vooraanstaande systeemintegrator en fabrikant van dynamische, geautomatiseerde en geïntegreerde logistieke totaaloplossingen. Sinds 1969 implementeert logistieke oplossingen, van kleinere conveyor applicaties tot complexe, volledig geautomatiseerde opslag- en sorteersystemen.

Wereldwijd telt de onderneming meer dan 2.500 werknemers. De organisatie implementeert logistieke oplossingen voor vooraanstaande bedrijven in verschillende sectoren In het financieel jaar 2014/15 realiseerde TGW Logistics Group een omzet van 475 miljoen euro. Voor meer informatie: www.tgw-group.com

From left to right: David Jenkinson (Finance Director at TGW Limited), Hans De Sutter (Head of Sales TGW Benelux), Lars De Vries (Project Manager BOM), Pieter van Gent (Senior Project Manager NFIA)
Hans De Sutter, Head of Sales TGW Benelux
Georg Kirchmayr, President TGW Logistics Group