TGW introduceert FlashPick®

Goods-to-person split case picking-oplossing beantwoordt uitdagingen omnichannel-distributie

Maandag 7 november 2016 — TGW Logistics introduceert FlashPick®. Dit orderverzamelsysteem verzamelt op een slimme manier enkelvoudige stukken en heeft de flexibiliteit, snelheid en modulariteit die retailers en fabrikanten nodig hebben om in te spelen op een snel evoluerende markt.

Doordat de vragen van klanten en de concurrentie versterken, stijgt ook de behoefte aan een erg hoge nauwkeurigheid in de supply chain, kortere leveringstermijnen en snellere responstijden.

“Effectieve en responsieve supply chain-activiteiten zijn cruciaal om klanten tevreden te houden, kosten te beperken en omzet te maximaliseren. Wat ook het volume is, de grootte of de variëteit aan producten dat behandeld moet worden,” zegt Christoph Wolkerstorfer, Managing Director van TGW Logistics Group. “Als material handling-experten moeten we de juiste oplossingen aanreiken om dit te realiseren - en daarom creëerden we FlashPick®.”

Het geheim van FlashPick®’s succes

TGW implementeert reeds, met het gebruik van FlashPick®, geautomatiseerde split case picking in een aantal installaties. Het succes van het gestandaardiseerde maar modulaire systeem is gebaseerd op de discrete behandeling van enkelvoudige bestellingen en de snelle verwerking van inkomende orders.

Het verleent de gebruiker flexibiliteit en snelheid, bevordert kortere doorlooptijden, behandelt eenvoudig verschillende distributiekanalen, orderstructuren en snelle veranderingen in artikels en assortiment, en optimaliseert gerelateerde arbeidskosten.

“Bij klanten uit verschillende industrieën en sectoren waar we de oplossing aangeboden en geïnstalleerd hebben, zijn de voordelen erg overtuigend,” zegt Christoph Wolkerstorfer.

Slimme modules voor beste prestaties en hoogste rendement

FlashPick® heeft lage operationele kosten en een snelle terugbetalingsperiode - tot 2 jaar of zelfs minder, afhankelijk van de lokale arbeidskosten. Het is gebaseerd op de interactie van vertrouwde TGW-modules om nog hogere prestaties neer te zetten.

De winstgevendheid van het systeem wordt continu gemeten, niet enkel volgens rendement van de investering, maar ook volgens totale bedrijfskost van de volledige material handling-oplossing.

Het sterk presterende TGW PickCenter werkstation is het kernelement van het FlashPick®-systeem. Dit laat hoge en duurzame prestaties toe dankzij optimale ergonomie en een aantrekkelijk design.

De flexibele, intelligente KingDrive®-conveyors leveren het transport aan hoge snelheid van de goederen aan een optimale operationele kost, met in de volledige installatie componenten die weinig onderhoud nodig hebben en erg energie-efficiënt zijn.

De goederen worden opgeslagen in TGW Stingray Shuttle-gangen die tot 25 meter hoog kunnen zijn, en die een hoge opslagdichtheid toelaten.

Dit wordt allemaal gecoördineerd door de gebruiksvriendelijke en betrouwbare TGW Software Suite, dat alle goederenstroomprocessen controleert en optimaliseert. FlashPick® is een slimme systeeminnovatie die tijdens de feitelijke werking bijna ongelimiteerd een stijging in prestaties toelaat en dit op elk moment.

Snelheid en intelligentie voor vandaag en morgen

Eender hoe het gedrag van mensen of bedrijven verandert, FlashPick® zal zich snel en flexibel aanpassen aan de eisen. Het is de ideale oplossing voor omnichannel-distributie,” zegt Christoph Wolkerstorfer. “Het zet nieuwe standaarden in de snelheid en flexibiliteit van logistieke systemen. Men kan eenvoudigweg beantwoorden aan kleine of grote bestellingen, expres-bestellingen, snelle veranderingen in artikel of assortiment, flexibiliteit in de lay-out en zelfs uitbreidingsmogelijkheden tijdens de feitelijke operationele werking. Wat de toekomst ook brengt, met FlashPick® blijven de klanten van TGW snel en flexibel. “

- einde -

Beelden:

Bron: TGW Ltd

Gratis herdruk met referentie TGW Limited. Herdruk is niet toegestaan voor promotionele doeleinden.

Over TGW Logistics Group:

TGW is een wereldwijde vooraanstaande systeemintegrator en fabrikant van dynamische, geautomatiseerde en geïntegreerde logistieke totaaloplossingen. Sinds 1969 implementeert logistieke oplossingen, van kleinere conveyorapplicaties tot complexe, volledig geautomatiseerde opslag- en sorteersystemen.

Wereldwijd telt de onderneming meer dan 2.700 werknemers. De organisatie implementeert logistieke oplossingen voor vooraanstaande bedrijven in verschillende sectoren In het financieel jaar 2015/16 realiseerde TGW Logistics Group een omzet van 532 miljoen euro. Voor meer informatie: www.tgw-group.co

TGW FlashPick® Smart Piece Picking System

The high-performance TGW PickCenter workstation is the core element of the FlashPick® system.
The flexible, intelligent KingDrive® conveyors provide high-speed transport of the goods at industry leading operational costs with low maintenance and high-energy efficient components across the installation.
The goods are stored in up to 25 metre high TGW Stingray Shuttle aisles providing highest storage density.
The flexible layout allows further extension options during live operation.
The system is coordinated by the user-friendly and reliable TGW Software Suite which contols and optimises all material flow processes.