Tegen motorvervuiling en -verstopping, BARDAHL stelt het programma “Eco-reiniging Motor” voor

Een volledig motoronderhoudsprogramma met als doel de uitstoot van fijnstof en uitlaatgassen te verminderen en dure kosten ten gevolge van motorverstopping te vermijden.

Woensdag 22 november 2017 — Doornik - BARDAHL is zich bewust van de uitdagingen op milieugebied en van de steeds strengere wetgeving en ontwikkelde daarom een nieuw programma dat de motor volledig reinigt. “Eco-reiniging Motor” helpt de uitstoot van fijnstof en andere vervuilende stoffen te verminderen.

Een praktische oplossing om vervuiling te verminderen

De motor van een auto wordt al vuil vanaf de eerste kilometer en kan vanaf 20.000 kilometer volledig verstopt raken. Bovendien leidt een vervuilde motor ook tot een stijging van het brandstofverbruik, een daling van de prestaties en het vermogen en een toename van de uitstoot van schadelijke stoffen. Daarnaast vergroot het risico op pannes door een defect aan de injectoren of een verstopping van de ventielen, roetfilter of EGR-klep. Toch hebben auto-eigenaars de neiging hun investeringen in auto-onderhoud terug te schroeven. Zo stelt  28 tot  32 procent van de autobestuurders het noodzakelijke onderhoud uit.

BARDAHL, wereldleider in auto-onderhoud en ontwikkelaar van chemische producten van de hoogste kwaliteit, heeft het programma “Eco-reiniging Motor” ontwikkeld, bestaande uit  een reeks producten die verstopping van de motor vermindert. Op die manier wordt de levensduur van de motor verlengd. Deze innovatieve aanpak reinigt de motor , beperkt de uitstoot van fijnstof en vermindert overconsumptie van de motor door de herstelling van de oorspronkelijke motorprestaties.

Een programma, twee toepassingen

De producten van BARDAHL “Eco-reiniging Motor” zijn ontworpen voor zowel professionele als niet-professionele gebruikers.

Om de vervuilde onderdelen preventief te onderhouden (injectoren, EGR-klep, …), volstaat het om het overeenkomstige product in de brandstoftank te gieten. De bestuurder kan daarna verder rijden tot de brandstoftank leeg is en de tank erna bijvullen om de motor te onderhouden. Het product verspreidt zich via het injectiesysteem en lost afzettingen op door ze op een natuurlijke wijze af te breken.

Voor een meer curatieve behandeling is het aangeraden om langs te gaan bij een professionele partner van BARDAHL “Eco-reiniging Motor” voor een onderhoud in de werkplaats. In België zijn 300 BARDAHL eco-partners uitgerust met de noodzakelijke equipment hiervoor, inclusief uitlaatgastesters en reinigingstoestellen. Alle partners hebben een technische training gevolgd, zodat zij perfect weten hoe het programma en de bijhorende equipment werkt. Daarnaast kunnen zij ook steeds terecht bij een gratis hotline voor bijkomend advies van de BARDAHL-experten.

Het programma “Eco-reiniging Motor” wordt ook erkend en toegepast door grote autofabrikanten, zoals bijvoorbeeld PSA.

Het toestel 360 EVO

Professionals kunnen ook gebruik maken van het nieuwste toestel 360 ​​EVO, dat  een volledige reiniging van de motor uitvoert. De 360 ​​EVO werkt volledig autonoom en reinigt het injectiecircuit, het luchtinlaatcircuit, de roetfilter en de turbocompressor. Het toestel wordt verkocht met een complete set verbruiksartikelen. Het toestel is uitgerust met een touchscreen en de software bevat een database met afbeeldingen van aansluitingen op het voertuig.

Meer informatie: www.bardahl.be

Over BARDAHL

BARDAHL, opgericht in 1954, ontwikkelt en distribueert hoogwaardige chemicaliën voor de automotive, industriële en doe-het-zelf-sector (additieven, smeermiddelen, lijmen, detergenten, producten voor (mechanische) onderhoud, carrosserie, ruitensproeiervloeistof en koelvloeistof, ...) BARDAHL vervaardigt deze producten ook voor de grootste automerken. (Peugeot, Citroën, RENAULT, VW Group France, Ford, Groupe Fiat France, …) SADAPS ontwikkelt het merk BARDAHL in Duitsland, Frankrijk, België, Zwitserland, de Franse overzeese gebieden, de voormalige Sovjet-Unie en in Franstalig Afrika. In 2016 realiseerde  SADAPS een omzet van €73 miljoen, een stijging van 84% tegenover 5 jaar geleden en een groei van  400% in 10 jaar, vooral een interne groei.

Motor Reiniger door Bardahl 360 eco machine - Motor Cleaner

Bardahl Presentatie - Leider in smeermiddelen en additieven