Software-update Bosch BAT 131 batterijtester

Nu ook geschikt voor EFB-batterijen

Woensdag 31 mei 2017

• Testen van alle soorten batterijen, ook voor auto’s met start/stop-systemen
  • Update eenvoudig uit te voeren via USB-poort van de batterijtester
  • ESI[tronic]-software helpt bij vinden correct type batterij

Bosch heeft een software-update beschikbaar voor de BAT 131 batterijtester. Hierdoor kunnen met de BAT 131 nu alle soorten batterijen getest worden, inclusief EFB-batterijen. Alle nieuwe BAT 131 batterijtesters worden per 1 april 2017 af fabriek met de nieuwe update geleverd. Autobedrijven die in de werkplaats al een BAT 131 gebruiken, kunnen via hun grossier of via de website van Bosch de update gratis verkrijgen.

Testen van EFB-batterijen
De software-update is via de USB-poort van de BAT 131 batterijtester snel en eenvoudig uit te voeren. Na de installatie van de software-update kunnen in de werkplaats ook EFB-batterijen getest worden. Voor het testen van EFB-batterijen moet – in tegenstelling tot standaard loodzuurbatterijen of AGM-batterijen – altijd het type- of modelnummer van de batterij geselecteerd worden. Voor elk type EFB-batterij bestaat immers een specifiek testalgoritme. De nieuwe software-update van de BAT 131 bevat een uitgebreide databank met EFB-batterijen van zowel Bosch als andere merken.

Start/stop-systemen met EFB-batterijen
EFB-batterijen zitten, net als AGM-batterijen, in voertuigen met een start/stop-systeem. EFB-batterijen kunnen enkel vervangen worden door een nieuwe EFB-batterij, anders wordt de functie van het start/stop-systeem en de levensduur gereduceerd.

De ESI[tronic]-werkplaatssoftware van Bosch helpt bij het vinden van de correcte batterij en het aanleren van de batterij door middel van de KTS-diagnosetester. Bosch organiseert ook trainingen rond “start/stop-systemen en energiemanagement”.

Met deze software-update, de ESI[tronic]-werkplaatssoftware, de KTS-diagnosetester en de trainingen biedt Bosch een complete ondersteuning voor een professionele batterijservice in de werkplaats.

Tenslotte kunnen automobilisten, die zijn ingeschreven in het EasyWay-programma (www.bosch-easyway.be) genieten van de gratis aanbiedingen en voordelen bij de aankoop van een Bosch-batterij. Autobedrijven die zich als EasyWay-partner hebben aangemeld, dienen in het bezit te zijn van een batterijtester met geïntegreerde printer, om hun klanten kosteloos een print van de uitgevoerde batterijtest te bezorgen. Met de BAT 131 is dit zo gebeurd.

---

De divisie Automotive Aftermarket (AA) voorziet de vervangmarkt en werkplaatsen wereldwijd van een compleet aanbod aan diagnose- en werkplaatsuitrusting, en een uitgebreid assortiment aan onderdelen – nieuwe en vervangstukken - voor personen- en bedrijfsvoertuigen. Het AA-assortiment bestaat uit originele Bosch-onderdelen en specifieke zelf ontwikkelde producten en diensten. Meer dan 17.000 medewerkers in 150 landen, ondersteund door een wereldwijd logistiek netwerk, zorgen ervoor door dat meer dan 650.000 verschillende onderdelen snel en tijdig bij de klanten afgeleverd wprden. Via de afdeling "diagnostics" stelt AA test- en werkplaatsapparatuur, werkplaatssoftware, opleidingen en technische informatie ter beschikking. De divisie is ook verantwoordelijk voor Bosch Car Service, het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke garagehouders met meer dan 16.000 franchisehouders, en van AutoCrew met meer dan 600 partners.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 390.000 medewerkers (situatie op 31 december 2016). Het bedrijf realiseerde in 2016 een omzet van 73,1 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van Bosch Group bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven".

De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 450 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Verdeeld over 120 vestigingen over de hele wereld stelt Bosch 59.000 werknemers te werk in onderzoek en ontwikkeling. De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De bijzondere aandeelhoudersstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van Bosch Group. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 92 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een instelling van algemeen nut. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.bewww.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-belgium