Selligent voldoet aan strengste eisen voor bescherming van persoonlijke gegevens in de cloud

Europese certificatie ISO 27018 verzekert merken van hoge veiligheidsnormen voor persoonsgegevens in de cloud-based omnichannel marketingoplossingen van Selligent

Donderdag 16 februari 2017 — Brussel - Selligent, leverancier van oplossingen voor relationship marketing op basis van inzicht in de consument, heeft in Europa de ISO 27018 certificatie ontvangen. Dat bewijst dat Selligent voldoet aan de strenge eisen voor de bescherming van persoonsgegevens in de cloud. Het bedrijf is een van de eerste leveranciers van omnichannel marketingoplossingen die klaar is voor de nieuwe Europese regelgeving rond de privacy van gegevens. Die wordt op 25 mei 2018 van kracht als onderdeel van de General Data Protection Regulation (GDPR).

De nieuwe ISO 27018 certificatie van Selligent is een aanvulling op de bestaande internationale ISO 27001 certificatie, die de beveiliging omvat van de interne informaticasystemen en gegevens. Samen verzekeren deze certificaten dat de nodige protocollen bestaan om te beschermen tegen dataverlies bij Selligent en zijn klanten.

“We zijn erg trots dat Selligent een van de eerste providers van marketingtechnologie is die wordt gecertificeerd in Europa, aangezien we ons volledig inzetten om onze klanten het hoogste niveau van gegevensbeveiliging te bezorgen”, zegt André Lejeune, CEO van Selligent. “Deze certificatie is de nieuwste erkenning van onze controlemechanismen die klanten beschermen tegen datalekken en andere beveiligingsproblemen. We blijven aanvullende certificatie voor databeveiliging nastreven in Europa en Noord-Amerika.”

Het ISO 27018 certificaat wordt uitgereikt door het ‘Institut fur Auditierung und Zertifiziering GmbH’. Het bevestigt dat Selligent in heel Europa voldoet aan de gedragscode voor informaticatechnologie en beveiligingstechnieken voor de bescherming van persoonsgegevens in de publieke cloud. Selligent werd gecertificeerd vanwege de veilige werking van zijn software en service-oplossingen. Ook de interne netwerken van Selligent, onderzoekssoftware en ontwikkelingsprocessen werden onderzocht. Uit deze certificatie-audit is gebleken dat de eisen voor de standaard ISO/IEC 27018:2014 worden vervuld in combinatie met de ISO/IEC 27001:2013 certificatie van het Security Management System.

ISO 27018 is de eerste internationale gedragscode voor privacy in de cloud. Ze werd gebaseerd op de Europese regelgeving rond gegevensbescherming en geeft cloud service providers (CSP’s) die persoonsgegevens verwerken specifieke instructies rond de risico-inschatting en implementatie van de allernieuwste controlemechanismen om persoonsgegevens te beschermen. De snelle certificatie wijst op het engagement van Selligent om te voldoen aan de strenge eisen voor gegevensbeveiliging van de GDPR.

Over Selligent

Het omnichannel marketingplatform van Selligent helpt marketeers om hun klanten te betrekken door gebruik te maken van relevante inzichten. Deze technologie werd ontwikkeld om onze Consumer-First Marketingfilosofie te ondersteunen, waarbij de klant de aanzet geeft voor alle acties. Selligent helpt B2C-bedrijven om het gat te dichten tussen big data en real-time uitvoering van campagnes waarbij waardevolle interacties worden gecreëerd over verschillende kanalen die steeds relevanter worden.

Het geïntegreerde platform van Selligent, gebouwd rond een universeel klantenprofiel dat een volledig beeld schetst van elke consument door al diens interacties met het merk te integreren, komt tegemoet aan de behoeften van zelfs de meest veeleisende relationship marketeers. Tegenwoordig verwachten klanten relevante informatie die hen verder helpt wanneer ze dat nodig hebben. De oplossingen van Selligent maken dat mogelijk.

Meer dan 700 merken in de detailhandel, reisindustrie, automotive, uitgeverij en financiële wereld  vertrouwen op het platform van Selligent, waaronder Netflix, InterContinental Hotels Group en ING. Met 10 kantoren in Europa en de Verenigde Staten en meer dan 50 partners en resellers, biedt Selligent in meer dan 30 landen een gelokaliseerde, gepersonaliseerde aanpak.

Meer op www.selligent.com, of leer het team kennen via Twitter, LinkedIn en onze blog.

André Lejeune, CEO van Selligent.