Resatec neemt EAS Benelux over

Overname versterkt positie Resatec in winkeldiefstalbeveiliging, slimme klantentellers en RFID-oplossingen voor retail

Maandag 9 november 2015 — Gent/Eindhoven - Resatec, de Belgische integrator van retail managementsystemen, neemt de handelsactiviteiten van zijn Nederlandse sectorgenoot EAS Benelux over. Daarmee wordt Resatec een van de belangrijkste spelers in winkeldiefstalbeveiliging, slimme klantentellers, camerabeveiliging en RFID-oplossingen voor retail in de regio.

Lieven Steel, Managing Director Resatec, is ambitieus: "De Nederlandse detailhandel groeit opnieuw, ook buiten de landsgrenzen. Heel wat winkeluitbaters zijn op zoek naar intelligente systemen om die groei nauwgezet op te volgen en het rendement op de winkelvloer verder te verhogen. Resatec heeft daar heel wat ervaring in, van artikelbeveiliging tot het verbeteren van de klantenervaring met de hulp van slimme technologieën zoals RFID. Met de overname van EAS Benelux wordt het voor de Nederlandse retailers nog makkelijker dan voordien om die kennis in huis te halen."

Samen zijn Resatec en EAS Benelux aanwezig in duizenden winkelfilialen in de Benelux en tot ver daarbuiten. Ondermeer Pearle, WE, Veritas, Fnac en Carrefour zijn trouwe klanten. Met een geconsolideerde omzet van ruim 7 miljoen euro, dertig medewerkers en een uitgebreid professioneel servicenetwerk in heel Europa, kan Resatec snel schakelen en een stevige bijdrage leveren aan de groei van zijn klanten, ook internationaal.

Jaap Kasbergen, Sales Manager EAS Benelux: "Je vindt de oplossingen voor winkeldiefstal- en camerabeveiliging van EAS en Resatec nu al in vrijwel elke winkelstraat in België of Nederland. Met de overname bestendigen we onze leidinggevende positie en kunnen we de kwaliteit van onze dienstverlening blijven verzekeren. Waar de klant ook gaat, wij volgen. We zijn intussen actief van Polen tot Portugal."

Lieven Steel: "Deze overname draagt bij tot de groei van de kernactiviteiten van Resatec en geeft ons de nodige armslag om te blijven investeren in nieuwe technologieën en oplossingen. Resatec is helemaal mee met de trends in retail en wij willen onze klanten helpen om van omni-channel retailing en de verbonden winkel een realiteit te maken. De perfecte klantenbeleving, daar gaat het ons evengoed om."

Over EAS Benelux
EAS Benelux BV werd opgericht  in 1998 en levert en installeert winkeldiefstalbeveiliging- en camerabewakingssystemen. Door een active marktbenadering is het bedrijf vandaag een van de belangrijkste spelers binnen zijn branche op de retailmarkt. Ondermeer O'Neill, WE International, JeansCenter, G-Star, Vanilla, Score, Steps, Jack & Jones, Wibra, DA Drogisterijen, Mediq Apotheken, Sissy Boy en Pearle behoren tot de trouwe klanten van EAS Benelux. Bezoek www.eas-benelux.com voor meer informatie.

Over Resatec
Resatec NV werd opgericht in 2002 en groeide uit tot een integrator van intelligente winkelmanagementsystemen. Het bedrijf implementeert ondermeer oplossingen voor beveiliging tegen winkeldiefstal, koppelt slimme klantentellers aan kassadata en integreert RFID-technologie in de winkel om de consumentenbeleving te verbeteren en het rendement op de winkelvloer te verhogen. Onder meer Cassis-Paprika, E5 Mode, Veritas, Bel & Bo, Shoe Discount, Di Parfum, Multipharma, Fun, Brico, SportsDirect.com, River Woods, MediaMarkt, Telenet, Fnac en Carrefour doen beroep op Resatec. Bezoek www.resatec.be voor meer informatie.

Lieven Steel