Pascal Struyve volgt Geert Behets op als voorzitter van BATM

Vrijdag 3 februari 2017 — Brussel - De Raad van Bestuur van BATM (Belgian Association of Travel Management) heeft Pascal Struyve unaniem verkozen tot nieuwe voorzitter. Pascal Struyve is director Global Travel, Fleet & Meeting Services bij Ingersoll Rand en vervangt Geert Behets, die zich opnieuw volledig zal focussen op zijn taken als bestuurslid en als Head of Global Travel, Meetings, & Fleet Management bij UCB.

De voorzitterswissel werd aangekondigd tijdens de ACTE-conferentie in Brussel. BATM en ACTE gingen er, samen met de aanwezige internationale travel professionals, op zoek naar mobility solutions voor zakenreizigers. Ze bespraken onder andere manieren om om te gaan met de verkeerssituatie in Brussel. Die biedt heel wat uitdagingen aan bedrijven en hun zakenreizigers. De conferentie is exemplarisch voor de route die BATM de afgelopen jaren is ingeslagen. “We hebben ervoor gekozen om te focussen op vorming en netwerking. Zo kunnen we relevant blijven en meerwaarde bieden aan onze leden”, zegt Pascal Struyve.

Informatiesessies en opleidingen zijn in deze tijden van verandering broodnodig. “De reisindustrie is volop in verandering”, weet Pascal Struyve. “Een nieuwe generatie mensen op de werkvloer zorgt dat we op zoek moeten naar een nieuwe manier om onze interne klant, de reiziger, meerwaarde te bieden. Verder zien we een duidelijke evolutie bij de leveranciers op de reismarkt. Zij focussen niet langer op het commodity-verhaal, waarin de prijs de hoofdrol speelt, maar bieden een totaalpakket aan, een volledige ervaring. Daar hoort een verandering in distributie bij, en die evolutie zal ervoor zorgen dat we onze programma’s dienen aan te passen. Het is de rol van BATM om dat goed uit te leggen aan onze leden en ook andere tendensen en veranderingen in de markt op de agenda te plaatsen en ervoor te zorgen dat iedereen goed is geïnformeerd.”

Pascal Struyve was al voorzitter van BATM van 2007 tot 2012.

De Belgian Association of Travel Management vertegenwoordigt Corporate Travel professionals binnen de Belgische reisindustrie door het promoten van best practices, opleidingen en meetings voor netwerking en kennisuitwisseling. Meer informatie is beschikbaar op www.batm.be.

Geert Behets (links) en Pascal Struyve.
Pascal Struyve.