Partnernetwerk Bosch breidt verder uit

Leo de Groot Partscenter XL B.V. wordt Bosch First Supplier

Donderdag 13 oktober 2016

• Nieuwe uitbreiding netwerk Bosch First Suppliers

Leo de Groot Partscenter XL (www.leodegroot.nl) is per 6 oktober 2016 Bosch First Supplier. Vertegenwoordigers van Robert Bosch Nederland en de directie van Leo de Groot Parscenter XL ondertekenden daartoe een overeenkomst. Leo de Groot Partscenter XL is gevestigd in Hillegom en bekleedt een sterke regionale positie in de Duin- en Bollenstreek, Haarlemmermeer en omstreken.

"Via het netwerk van Fource is Leo de Groot Partscenter XL al een aantal jaren partner van Bosch. We zijn verheugd dat deze partner nu aansluit bij het netwerk van Bosch First Suppliers. Leo de Groot Partscenter XL bindt zijn klanten via een zeer goede marketingondersteuning, met name voor de conceptklanten. Zo heeft Leo de Groot Partscenter XL in korte tijd tien AutoCrew- en tien Bosch Injection System-leden weten aan te sluiten," zegt Rene Heidt, Sales Manager Robert Bosch Nederland.

"Als Bosch First Supplier kunnen wij onze klanten nog beter ondersteunen. We merken dat onze klanten steeds meer op zoek zijn naar technische ondersteuning, training, opleiding en marketingsupport bij de concepten. Als Bosch First Supplier kunnen we hen dat nog uitgebreider aanbieden," licht Michel Chaudron, directeur van Leo de Groot Partscenter XL toe.

Jarenlange ervaring
Leo de Groot Partscenter XL heeft een jarenlange ervaring als groothandel in automaterialen, banden, gereedschap en equipment en maakt deel uit van het Vrooam-netwerk. Leo de Groot Partscenter XL ondersteunt ook de professionele gebruiker met een eigen, uitstekend uitgeruste revisiewerkplaats. Het bedrijf heeft ook een Bosch EPS205 verstuivertester voor het testen van common-railinjectoren. Voor verdere dieseldiagnose en -reparatie werkt Leo de Groot Partscenter XL nauw samen met Bosch Diesel Center Diesel Büchli.

"Daarnaast staan wij ook garant voor een breed assortiment, goede online bestelmogelijkheden en professionele telefonische assistentie. Een goed contact met de klant en een snelle meerdaagse levering door onze eigen bezorgdiensten zijn een belangrijk onderdeel van onze service," zegt Michel Chaudron. Leo de Groot Partcenter XL telt twintig medewerkers.

Bosch First Suppliers
Bosch First Suppliers voeren zowel in producten, equipment en service Bosch als belangrijkste merk. Daarnaast zijn zij ook verantwoordelijk voor de uitbouw en ondersteuning van de werkplaatsconcepten Bosch Car Service, AutoCrew en Bosch Injection Systems.

---

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 375.000 medewerkers (situatie op 31 december 2015). Het bedrijf realiseerde in het boekjaar 2015 een omzet van meer dan 70 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. De Bosch Groep bestaat onder meer uit de Robert Bosch GmbH met ongeveer 440 dochter- en regionale maatschappijen in ongeveer 60 landen. Het Bosch wereldwijde productie- en verkoopnetwerk, inclusief verkoop- en service partners, is vertegenwoordigd in ongeveer 150 landen. De basis voor de toekomstige groei van het bedrijf is de innovatieve kracht. Bosch stelt 55.800 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling op ongeveer 115 locaties over de hele wereld. De Bosch Groep bevordert met al zijn producten en diensten de levenskwaliteit van mensen door middel van innovatieve, nuttige en fascinerende oplossingen. Op die manier biedt het bedrijf wereldwijd “Technologie voor het leven”.

Meer informatie vindt u op www.bosch.com, www.bosch.be, www.bosch-press.com, en http://twitter.com/BoschPresse

Fotobijschrift: Vlnr: Michel Chaudron, directeur Leo de Groot Partscenter XL en Rene Heidt, Sales Manager Robert Bosch Nederland

Vlnr: Michel Chaudron en Rene Heidt