Papierverbruik daalt met 37% dankzij de nieuwe Tork ReflexTM-dispenser

Woensdag 29 augustus 2018 — Diegem, 29 augustus 2018 - Schoonmaken is in de professionele keuken en voedingsindustrie een dagelijkse routine, ook tijdens hectische periodes. Hygiëne en netheid zijn immers te allen tijde van essentieel belang. Om ook onder tijdsdruk aan de hoge standaarden te voldoen, is het dus belangrijk dat schoonmakers gemakkelijk en snel aan papieren doeken geraken. Dankzij de nieuwe Tork ReflexTM-dispenser kan dat, zonder de workflow te onderbreken.

Het Tork ReflexTM-dispensersysteem is ontwikkeld om processen in werkomgevingen waarin hygiëne uiterst belangrijk is te optimaliseren en de werkzaamheden op efficiëntere wijze uit te voeren. Dankzij het nieuwe, draaibare mondstuk kunnen de papieren doeken flexibel en vanuit elke hoek met slechts één hand worden uitgenomen, ook indien er weinig ruimte is in de keuken. Doordat de kap volledig te verwijderen is, is het daarnaast gemakkelijk om de dispenser zelf te reinigen. Door de volledig gesloten dispenser met losse papieren handdoeken wordt het risico op kruisbesmetting bovendien geminimaliseerd en daalt tegelijkertijd het papierverbruik met 37 procent1. Dit leidt tot lagere kosten en minder afval, wat bijdraagt aan een rendabel bedrijfsbeheer.

Productinformatie
Met de draagbare variant van de Tork ReflexTM-dispenser zijn de multifunctionele papieren doeken ook mobiel inzetbaar en altijd binnen handbereik. De dispensers voor wandmontage zijn bovendien verkrijgbaar in twee afmetingen en in twee nieuwe kleurvarianten van de Tork Performance dispenserlijn.

1In vergelijking met het centerfeedsysteem van Tork.

Aanvullende informatie over de nieuwe Tork ReflexTM-dispenser zijn te vinden op https://www.tork.nl/reflex.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Amal Maataoui
T : 0484991574
E : amal@outsource.be

Essity / Tork
C : Pascale Wolleswinkel
T : 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@essity.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u opbe. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity
Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.  De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com.