Nieuwe Tork Hygiene Stand faciliteert handhygiëne op drukbezochte locaties

Donderdag 15 maart 2018 — Diegem - Op drukbezochte plekken bestaat een verhoogd risico om bijvoorbeeld een verkoudheid op te lopen. Dit besmettingsgevaar geldt voor openbare plaatsen zoals luchthavens of ontvangstruimten, maar ook voor open kantoorruimtes en flexwerkplekken. Om het risico op besmetting te minimaliseren heeft Tork een Hygiene Stand ontwikkeld waarmee mensen tussendoor snel en zonder water hun handen schoon kunnen maken. Door het smalle design neemt de stand weinig ruimte in en is deze makkelijk te verplaatsen. De Hygiene Stand kan voorzien worden van maximaal drie hygiëne-dispensers voor desinfectie en kan ook gevuld worden met Facial Tissue dispensers uit de Tork Image DesignTM-lijn of de Tork Elevation-lijn. Slimme details zoals vloerbescherming en het AD-a-Glance®-display zorgen voor optimaal gebruiksgemak.

Tegenwoordig zitten medewerkers dicht bij elkaar in open kantoorruimtes of delen ze zelfs een werkplek. Steeds meer mensen maken zich daarbij zorgen over de hygiëne op kantoor*. Met de Tork Hygiene Stand kunnen bedrijven hierop inspelen en de handhygiëne van hun medewerkers positief beïnvloeden. Zo daalt het risico op besmetting. De praktische Hygiene Stand past door het functionele en minimalistische ontwerp in elke omgeving – en niet alleen op kantoor. Hij is bijvoorbeeld ook uitermate geschikt in wachtruimtes op luchthavens, ontvangstruimtes van hotels of op sportscholen.

Hygiënisch zonder te knoeien
De Tork Hygiene Stand biedt ruimte voor maximaal drie hygiëne-dispensers voor desinfectie en kan ook voorzien worden van een Facial Tissue dispenser uit de Tork Image DesignTM-lijn of Tork Elevation-lijn. Gebruikers kunnen daarnaast kiezen tussen handmatige dispensers en sensor-dispensers. Het ingebouwde praktische anti-lekbakje voorkomt dat desinfectiegel of desinfectieschuim bij gebruik op de vloer druppelt. Bovenop de Tork Hygiene Stand bevindt zich het AD-a-Glance®-display. Daarop kunnen bedrijven snel en eenvoudig hun eigen berichten plaatsen, zoals promotie voor handhygiëne of interne mededelingen. Op www.tork.nl/ad-a-glance vinden bedrijven een ruime keuze aan sjablonen die ze eenvoudig met hun eigen tekst kunnen ontwerpen en opmaken.

*Een onderzoek van SCA/BuzzBack uit 2013 in het VK, de VS, Frankrijk en Duitsland

Over Tork®

Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.nl. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity

Essity is een vooraanstaand hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling, productie en verkoop van producten en oplossingen voor Personal Care (Baby Care, Feminine Care, Incontinence Products en Medical Solutions), Consumer Tissue en Professional Hygiene. Onze visie is het verbeteren van welzijn door toonaangevende hygiëne- en gezondheidsoplossingen. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via diverse sterke merken, waaronder de bekende internationale merken TENA en Tork, en andere merken, waaronder Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2016 bedroeg ca. SEK 101 miljard (EUR 10,7 miljard). De zakelijke activiteiten zijn gebaseerd op een duurzaam businessmodel waarbij de focus ligt op waardecreatie voor mens en natuur. Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Essity maakte voorheen deel uit van de SCA Group. Ga voor meer informatie naar www.essity.com.

Tork Hygiene Stand