Nieuwe generatie KTS-familie van Bosch compleet met diagnosetester KTS 350

Mobiele, all-in-one tester

Dinsdag 23 mei 2017

• Mobiele tester voor veelzijdig gebruik
  • Toekomstbestendige Ethernetdiagnose-interface
  • Multifunctionele ESI[tronic]-software voor diagnose, foutopsporing, onderhoud en reparatie

Na de introductie vorig jaar van de KTS 560 en KTS 590 diagnosemodules, met volledige PassThru-ondersteuning en toekomstbestendige Ethernet-diagnose-interface, vervolledigt Bosch zijn aanbod nieuwe generatie diagnosetesters met de KTS 350, een handige all-in-one tester voor diagnose, foutopsporing, reparatie en onderhoud. Het mobiele toestel met 10-inch touchscreen en geïntegreerde software maakt het dagelijkse werk in de werkplaats eenvoudiger en efficiënter.

Geavanceerde diagnosetechnologie, klaar voor de toekomst
De nieuwe KTS 350 is een mobiele all-in-one tester voor een optimaal gebruik in de werkplaats. Het toestel is meteen gebruiksklaar dankzij de vooraf geïnstalleerde en geconfigureerde ESI[tronic]-software. De krachtige processor, vier gigabyte aan werkgeheugen en het snelle 256 gigabyte SSD-programmageheugen zorgen, in combinatie met een Windows 10-besturing voor een snelle opstart van het programma en een probleemloze uitvoering van de taken.

Net zoals de KTS 560 en KTS 590 ondersteunt de KTS 350 alle huidige en toekomstige diagnoseprotocollen (gebaseerd op Ethernet). Het toestel kan tegelijkertijd met meerdere protocollen overweg en laat via de PassThru toe om, in overeenstemming met de Euro 5 en Euro 6-normen, de webportalen van de autofabrikanten te gebruiken voor diagnose en het herprogrammeren van stuurapparaten.

ESI[tronic] 2.0: up-to-date multifunctionele werkplaatssoftware
Omdat een betrouwbaar diagnosetoestel krachtige software vereist, is ESI[tronic] van Bosch veel meer dan alleen een diagnosesoftware. De software maakt intelligent opsporen van technische storingen mogelijk en biedt optimale ondersteuning voor reparatie en onderhoud.

Sinds begin 2017 heeft ESI[tronic] een nieuw infotype: EBR (Experience Based Repair) of op ervaring gebaseerde reparatieoplossingen voor bekende storingen. Via EBR verkrijgt de werkplaats toegang tot meer dan 500.000 reële reparatieoplossingen, die wereldwijd door de Technische Hotline van Bosch en ervaringsdeskundigen werden verzameld en gedocumenteerd. Via de tekstzoekfunctie op basis van foutcode, symptoom of component wordt in enkele seconden een passende reparatieprocedure voor bekende storingen weergegeven. Alle reparatieoplossingen worden eenvoudig en gestructureerd omschreven zodat de voorgestelde oplossing snel kan worden overlopen.

Daarnaast zijn de updates van ESI[tronic] nu volledig online beschikbaar, waardoor de werkplaats de updates vroeger heeft en ook minder tijd verliest bij het updaten. Dankzij de geïntegreerde WiFi-verbinding kan de KTS 350 zijn software automatisch updaten, maar ook technische documentatie, een elektrisch schema of een testrapport eenvoudig afdrukken op een draadloze printer.

Mijlpalen in de KTS-geschiedenis
1988:   KTS 300, de eerste diagnosetester voor wagens ter wereld

1991:   ESI[tronic] op CD

1997:   KTS 500, de eerste draagbare diagnosetester

2002:   KTS 520, 550, 650

2004:   ESI[tronic] op DVD

2006:   KTS 530, 540, 570

2007:   KTS 200, 670

2009:   KTS 340

2011:   KTS Truck en KTS 8xx

2012:   ESI[tronic] 2.0

2013:   KTS 440

2015:   KTS 940, 970 en 900 Truck

2016:   KTS 560, 590, 460, 960 en 980

2017:   KTS 350

2018:   Dertigste verjaardag KTS

---

De divisie Automotive Aftermarket (AA) voorziet de vervangmarkt en werkplaatsen wereldwijd van een compleet aanbod aan diagnose- en werkplaatsuitrusting, en een uitgebreid assortiment aan onderdelen – nieuwe en vervangstukken - voor personen- en bedrijfsvoertuigen. Het AA-assortiment bestaat uit originele Bosch-onderdelen en specifieke zelf ontwikkelde producten en diensten. Meer dan 17.000 medewerkers in 150 landen, ondersteund door een wereldwijd logistiek netwerk, zorgen ervoor door dat meer dan 650.000 verschillende onderdelen snel en tijdig bij de klanten afgeleverd wprden. Via de afdeling "diagnostics" stelt AA test- en werkplaatsapparatuur, werkplaatssoftware, opleidingen en technische informatie ter beschikking. De divisie is ook verantwoordelijk voor Bosch Car Service, het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke garagehouders met meer dan 16.000 franchisehouders, en van AutoCrew met meer dan 600 partners.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 390.000 medewerkers (situatie op 31 december 2016). Het bedrijf realiseerde in 2016 een omzet van 73,1 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van Bosch Group bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven".

De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 450 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Verdeeld over 120 vestigingen over de hele wereld stelt Bosch 59.000 werknemers te werk in onderzoek en ontwikkeling. De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De bijzondere aandeelhoudersstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van Bosch Group. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 92 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een instelling van algemeen nut. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.nl, www.bosch.bewww.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlandshttps://www.linkedin.com/company/bosch-belgium