Nieuw duurzaam hulsloos toiletpapiersysteem van Tork zorgt voor minder afval

Bevat geen huls of wikkel, gaat vijf keer langer mee, en zorgt voor 88 procent minder afval op jaarbasis

Dinsdag 3 oktober 2017 — Diegem, 3 oktober 2017 - Een mooie en goed functionerende toiletfaciliteit draagt bij aan een positieve bezoekerservaring van restaurantgasten. Facility managers zijn daarom continu op zoek naar efficiëntere en duurzamere sanitaire oplossingen, waarbij de uitstraling ook belangrijk is. Tork lanceert daarom nu de Coreless toiletpapier dispenser, uitgevoerd in het award-winnende Tork Elevation design. Het hulsloze toiletpapier heeft geen wikkel, plug of huls. Het bestaat uit 100 procent compact toiletpapier en bevat geen onderdelen die normaliter gelijk worden weggegooid. Daarnaast gaan de compacte, hulsloze toiletrollen tot vijf keer langer mee dan traditionele toiletrollen.

Afval leidt tot kosten en milieuvervuiling, zeker in horecagelegenheden. Daarom lanceert Tork het nieuwe Coreless toiletpapier systeem, die geen enkele overbodig verpakkingsmateriaal bevat en alleen bestaat uit 100 procent compact toiletpapier. Dit hulsloze toiletpapier zorgt voor:

- 88 procent minder afval van toiletpapier**
- 1.000 kg minder afval op jaarbasis***
- 3.000 minder afvalzakken op jaarbasis****

“Met onze nieuwe Coreless toiletpapier dispensers helpen we klanten hun milieuvriendelijke doelen te behalen en nemen we schoonmakers werk uit handen zodat ze hun tijd aan waardevollere taken kunnen besteden. Het zijn de kleine details die bijdragen aan betere resultaten.” aldus Yolanda Corbeek, Product & Segment Manager Washroom Benelux van Essity-Tork.

Verbeterde efficiëntie op het gebied van onderhoud

Het hulsloze toiletpapier van Tork helpt schoonmaakteams efficiënter te werken. In iedere dispenser passen twee compacte toiletrollen die vijf keer langer mee gaan dan normale toiletrollen. Dit betekent dat er minder bijgevuld hoeft te worden en dat er minder opslagruimte nodig is. De nieuwe dispensers kunnen ook worden gebruikt met Tork Easycube - de speciale facilitymanagement-software die schoonmakers real-time laat zien wanneer er bijgevuld moet worden.

Met het Coreless toiletpapier systeem houden facility managers meer tijd over om de toiletten tot in de puntjes te verzorgen, om zo een goede indruk achter te laten op de bezoekers. Daarnaast staat de dispenser, met het award-winnende Tork Elevation design, mooi in de toiletruimte.

*Volgens de US Environmental Protection Agency.
**Hierbij is de gemiddelde hoeveelheid afval van de Tork Coreless dispensers vergeleken met normale toiletrollen in een kantoor met 1.300 medewerkers.
***Vergeleken met een normale toiletrol van Tork, artikel nr. 120236
****Gebaseerd op een studie van Essity uit 2015-2016 die de situatie vóór en na implementatie van Tork EasyCube vergeleek in een faciliteit met 20.000 bezoekers per week.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : John Kinnart
T : 0476 24 27 43
E : john.kinnart@outsource.be

Essity / Tork

C : Pascale Wolleswinkel
T : 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@sca.com

Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®

Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity

Essity is een vooraanstaand hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling, productie en verkoop van producten en oplossingen voor Personal Care (Baby Care, Feminine Care, Incontinence Products en Medical Solutions), Consumer Tissue en Professional Hygiene. Onze visie is het verbeteren van welzijn door toonaangevende hygiëne- en gezondheidsoplossingen. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via diverse sterke merken, waaronder de bekende internationale merken TENA en Tork, en andere merken, waaronder Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2016 bedroeg ca. SEK 101 miljard (EUR 10,7 miljard). De zakelijke activiteiten zijn gebaseerd op een duurzaam businessmodel waarbij de focus ligt op waardecreatie voor mens en natuur. Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Essity maakte voorheen deel uit van de SCA Group. Ga voor meer informatie naar www.essity.com.