Kostenbesparing tot 50 procent van de TCO

360-graden logistieke oplossingen van TGW

Maandag 26 juni 2017 — Oud-Gastel – TGW Logistics Group, toonaangevende systeemintegrator, biedt material handling oplossingen met een 360-graden perspectief, inclusief planning, design, software, installatie en inbedrijfsstelling, Lifetime Services en support. Bedrijven die willen investeren in een geautomatiseerd logistiek distributiecentrum moeten naast de technische installatie, ook de benodigde ruimte en mogelijke toekomstige uitbreidingsplannen in overweging nemen. Net zo belangrijk tijdens deze initiële fase is het bepalen van de Total Cost of Ownership (TCO).

“Onze klanten willen een betrouwbare, flexibele, langdurige, hoogwaardige logistieke installatie die hun huidige en toekomstige plannen ondersteunt. Ze wensen een bewezen, slimme totaaloplossing die onderhouden wordt door ervaren logistieke experts. Ze willen precies weten wat ze mogen verwachten en hoe ze hun kosten laag kunnen houden. En dit terwijl de hoge standaarden van de operationele prestaties en de nauwkeurigheid van het voorraadbeheer verzekerd blijven,” zegt Hans De Sutter, Head of Sales TGW Benelux.

De 360-graden logistieke oplossing van TGW is gebaseerd op een grondige analyse van de processen en behoeftes van de klanten van TGW en maakt gebruik van de bewezen, hoogwaardige TGW-modules en de TGW Software Suite. Met deze oplossing kunnen klanten zich focussen op hun kernactiviteiten en, afhankelijk van het systeem, een besparing tot 50 procent van de TCO realiseren.

360-graden oplossingen volgen levenscyclus material handling-installatie

De ideale geautomatiseerde logistieke oplossing bevat alles om de goederenstroom, startend vanaf de planningsfase, te ondersteunen. Het omvat niet enkel de mechanische uitrusting, maar ook controls en software die alle processen optimaliseert en uitzonderingen eenvoudig oplost zodat de installatie feilloos werkt. Daarom analyseert TGW samen met de klant de bestaande operationele data en de supply chain processen om zo de ideale oplossing te ontwerpen. Het doel: totaalsupport binnen elke fase in het ondernemerschap van de klant.

Alle oplossingen van TGW zijn gebaseerd op hoogwaardige geautomatiseerde apparatuur, inclusief geautomatiseerde storage en retrieval machines, shuttles, werkstations, conveyors en sorters. Wanneer deze geïntegreerd worden met TGW’s flexibel Warehouse Management System (WMS) en Warehouse Control System (WCS) kan een compleet, end-to-end logistieke oplossing ontworpen worden die de TCO minimaliseert.

Belangrijke overwegingen bij berekening TCO

Bij de berekening van de TCO is het belangrijk te begrijpen dat de werkelijke kosten van een logistiek systeem meer zijn dan enkel de initiële kapitaalinvestering (CAPEX). Een systeemintegrator moet ook de operationele kosten (OPEX) in overweging nemen om een allesomvattende TCO voor de initiële installatie te kunnen berekenen en mogelijke besparingen te kunnen uitwerken.

Deze kosten omvatten: arbeidskosten om het systeem te beheren en operationeel te houden, energiebesparingen, reserveonderdelen, onderhoud en upgrade van soft- en hardware gedurende de gehele levenscyclus van een logistieke oplossing. Het doel van TGW’s 360-graden oplossing is deze kosten reeds bij de start te verminderen door de ontwikkeling en implementatie van een operationele strategie op maat van de klant.

Personeelskosten

Geen enkele logistieke oplossing functioneert zonder medewerkers. Personeelskosten worden in hoge mate bepaald door het automatiseringsniveau. TGW garandeert echter dat zijn systemen ergonomisch zijn ontworpen. Dat resulteert in betere werkomstandigheden en een hogere productiviteit. De goods-to-person systemen - zoals FlashPick® en werkstations die tot 1.000 picks per uur ondersteunen – beantwoorden aan de groeiende omni-channel vereisten met single-piece-picking oplossingen. Met deze uiterst moderne technologie is de performance van de operator vervijfvoudigd, terwijl order pickfouten sterk gereduceerd worden.

Energiekosten

De combinatie van de intelligente TGW Software Suite met energie-efficiënte lichtgewicht onderdelen, tandwielen en aandrijvingen, leidt tot 50 procent minder energiegebruik in TGW’s geautomatiseerde oplossingen (afhankelijk van de systeemvereisten). Zo is TGW’s KingDrive conveyortechnologie ontworpen om – vergeleken met conventionele conveyorsystemen – de energiekosten met meer dan de helft te verminderen.

Onderhoud, spare-parts en lopende kosten gedurende de gehele levenscyclus van een logistieke oplossing

Omdat klanten op elk moment de beste prestaties van hun material handling-systeem verwachten, moet hun systeem permanent beschikbaar zijn. Daarom heeft TGW 24/7 een serviceteam van engineers en technici beschikbaar om via een hotline-service of lokale interventie, de nodige support te bieden. De service-engineers van Lifetime Services (LTS) maken o.a. gebruik van smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op die manier worden processen vereenvoudigd en versneld, en kan de uitval tot een minimum worden beperkt. Om het dagelijks onderhoud eenvoudiger te maken biedt TGW een op maat gemaakt Full Service pakket aan. Deze service kan ofwel volledig worden uitbesteed aan een LTS residential team van TGW of gebruik maken van het Mobile LTS Team.

www.tgw-group.com

Over TGW Logistics Group:

TGW is een wereldwijde vooraanstaande systeemintegrator en fabrikant van dynamische, geautomatiseerde en geïntegreerde logistieke totaaloplossingen. Sinds 1969 implementeert logistieke oplossingen, van kleinere conveyorapplicaties tot complexe, volledig geautomatiseerde opslag- en sorteersystemen.

Wereldwijd telt de onderneming meer dan 2.700 werknemers. De organisatie implementeert logistieke oplossingen voor vooraanstaande bedrijven in verschillende sectoren In het financieel jaar 2015/16 realiseerde TGW Logistics Group een omzet van 532 miljoen euro. Voor meer informatie: www.tgw-group.com

Beelden:

Bron: TGW Ltd

Gratis herdruk met referentie TGW Limited. Herdruk is niet toegestaan voor promotionele doeleinden.

TGW Lifetime Services for smooth maintenance and service
Overall consideration of TCO from the start
Energy efficient equipment for smart Total Cost of Ownership
360 degrees solution