Kantoortuin broedplaats voor bacteriën

Tork office webtool biedt hulp

Diegem - Open kantoortuinen, die momenteel niet meer weg te denken zijn, vormen een uitdaging op het gebied van hygiëne. Medewerkers zijn in dezelfde ruimte werkzaam en faciliteiten worden gedeeld. Hygiënemerk Tork heeft ter ondersteuning voor bedrijven met een open kantoorruimte de Tork Office Webtool ontwikkeld. Door middel van een grafische dwarsdoorsnede van het kantoor geeft deze tool inzicht in waar hygiëneartikelen het beste geplaatst kunnen worden om de ruimte optimaal schoon te houden.

In open kantoren komen medewerkers sneller met elkaar in contact en worden werkplekken vaak gedeeld. Hierdoor loopt men een verhoogd hygiënisch risico. Vooral in perioden dat griep en verkoudheid heersen kan het gevoel onder werknemers ontstaan dat er te weinig wordt gedaan om besmetting op de werkplek te voorkomen. Daarom ontwikkelde Tork de Office Webtool om werkgevers handvatten te geven om de hygiëne artikelen zo strategisch mogelijk te plaatsen voor optimale hygiëne.

Minder ziekmeldingen dankzij hygiëne strategie
Uit studies blijkt dat de gezondheid van medewerkers ook in handen van de werkgever ligt. Met de juiste hygiënische omstandigheden op de werkplek kunnen gezondheidsproblemen en ziektedagen van werknemers aanzienlijk worden verminderd. Het laatstgenoemde zelfs met maar liefst 20 procent.** Voorlichting en training op het gebied van hygiëne behoren tot de mogelijke maatregelen. Door producten als de Tork Hygiene Stand te plaatsen kunnen bedrijven hierop inspelen en de handhygiëne van hun medewerkers positief beïnvloeden.

Hygiënisch zonder te knoeien
De Tork Hygiene Stand biedt ruimte voor maximaal drie hygiëne-dispensers voor desinfectie en kan ook voorzien worden van een Facial Tissue dispenser uit de Tork Image DesignTM-lijn of Tork Elevation-lijn. Gebruikers kunnen naast verschillende soorten hygiëneproducten, kiezen tussen handmatige dispensers en sensor-dispensers. Het ingebouwde praktische anti-lekbakje voorkomt dat desinfectiegel of desinfectieschuim bij gebruik op de vloer druppelt.

* Essity Hygiene and Health Report 2018, Market Specific Results: De wereldwijde studie werd uitgevoerd door het onafhankelijke bedrijf United Minds. 1.036 personen van 16 jaar en ouder zijn geïnterviewd. De informatie werd verzameld met de steun van het onderzoeksinstituut CINT. Wereldwijd werden 15.530 mensen uit 15 markten ondervraagd met behulp van nationale quota. Het onderzoek vond plaats tussen 20 november en 04 december 2017.

**Arbogast, J.W., Moore-Schiltz, L., Jarvis, W.R., Harpster-Hagen, A., Hughes, J., & Parker, A. (2016). Effecten van een uitgebreid handhygiëne programma op de werkplek. Journal of occupational and environmental medicine, 58(6), e231.

Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C: Amal Maataoui
E : amal@outsource.be

Essity / Tork
C: Pascale Wolleswinkel
T: 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@essity.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity
Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.  De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com

Amal Maataoui Consultant, Outsource Communications
Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel