Johnson Controls nieuwste oplossingen zorgen voor grotere efficiëntie en milieuduurzaamheid

Nieuwe oplossingen voor HVAC en gebouwbeheersystemen gepresenteerd op Mostra Convegno Expocomfort

Maandag 12 maart 2018 — Milwaukee, Verenigde Staten - Van 13-16 maart presenteert Johnson Controls in Milaan een reeks ultramoderne airconditioningsystemen en gebouwoplossingen op de Mostra Convegno Expocomfort. Onder andere de YORK® YZ centrifugaal koelmachine met magnetische lagers, het plug-and-play regelsysteem Verasys®, de nieuwste release 9.0 van het Metasys®- building management systeem en de PENN® producten voor de koeltechniek.

Een uitgebreide HVAC-productlijn
De YORK® YZ centrifugaal koelmachine met magnetische lagers is een aanvulling op een reeds groot assortiment bestaande HVAC-oplossingen en is één van de hoogtepunten op de Mostra Convegno Expocomfort. Het is de eerste koelmachine die volledig is geoptimaliseerd voor ultieme prestaties en gebruik maakt van een koudemiddel met een laag-GWP, R-1233zd(E).

• Het onbrandbare R-1233zd(E) heeft een zeer laag GWP van 1 en is reeds verkrijgbaar bij fabrikanten van koudemiddelen.
  • De YORK®YZ-koelmachine gebruikt een integrale aandrijving met variabele snelheid en geavanceerde magnetische lagertechnologie. Hierbij zweeft de rotor met impeller in een magnetisch veld, zodat smering overbodig is. Voor deze technologie is 80 procent minder bewegende onderdelen nodig dan voor traditionele met olie of koudemiddel gesmeerde aandrijflijnen.

Dankzij tal van milieuvoordelen en een verbeterde efficiëntie helpt een YORK® YZ-koelmachine om aan de Europese F-gaswetgeving te voldoen. Die vereist het terugdringen van de CO2-uitstoot. Tevens is de YORK® YZ-koelmachine zeer onderhoudsvriendelijk.

Op Mostra Convegno stelt Hitachi eveneens haar nieuwe invertergestuurde scroll koelmachine en fancoil-assortiment aan u voor.

Intelligente regelsystemen
Johnson Controls biedt verschillende regelsystemen voor gebouwen om aan iedere behoefte te voldoen:

• Verasys® is de eerste plug-and-play oplossing voor de commerciële markt die verwarming, ventilatie, airconditioning en koeling (HVACR) integreert. Het systeem is geschikt voor toepassingen in één of meerdere zones. Gebruikers zijn draadloos verbonden met een zeer groot aantal installatiedelen, regelaars en sensoren, met kostenbesparingen als resultaat. Dankzij realtime gegevens kunnen gebruikers van gebouwen problemen op afstand vaststellen en oplossen. Bovendien kunnen ze profiteren van slimme oplossingen met de kwaliteit en waarde die hun gebouwen vereisen.
  • Het Metasys® Building Management System is een volledig programmeerbaar platform dat intelligente omgevingen creëert door HVAC, verlichting en systemen voor beveiliging en bescherming op één platform te integreren. Dit systeem levert exploitanten van gebouwen de informatie die zij nodig hebben, overal en op ieder apparaat. Dankzij het intuïtieve design kunnen gebruikers slimmere en snellere beslissingen nemen om het comfort, de veiligheid en de productiviteit van de aanwezigen in het gebouw te vergroten. In de nieuwste Metasys®-release zijn tal van ultramoderne nieuwe functies verwerkt, waaronder nieuwe IP-controllers voor snellere netwerkprestaties en verbeterde bandbreedte. Bovendien bevat de release nieuwe functies voor de gebruikersinterface waarmee gevoelige gegevens eenvoudiger kunnen worden geïdentificeerd en problemen makkelijker kunnen worden opgelost.
  • Bovendien levert Johnson Controls ook oplossingen voor commerciële koelingstechniek onder het merk PENN® . Al bijna honderd jaar helpen deze producten en accessoires bij het monitoren van de temperatuur, druk en luchtstroom van apparatuur voor supermarkten, winkels, hotels en restaurants overal ter wereld.

Veel sectoren hebben momenteel te maken met een toenemende druk om hun milieu impact te verkleinen. Slimme gebouw- en HVAC-oplossingen van Johnson Controls helpen het energieverbruik en de CO2 -uitstoot te verminderen, en garanderen dat aan de Ecodesign- en F-gas-vereisten wordt voldaan. Deze oplossingen zijn ontworpen om het werk van gebruikers, exploitanten en beheerders van een gebouw te vereenvoudigen, maar ze zorgen ook voor meer comfort voor de aanwezigen in het gebouw.

Voor de tweede keer sinds hun joint venture in 2015 zullen Johnson Controls en Johnson Controls Hitachi Air Conditioning samen een stand delen op de Mostra Convegn Expocomfort. Hitachi presenteert hier bovendien de nieuwe VRF SetFree Sigma, de RASC premium centrifugale VRF en het nieuwe huishoudelijke alles-in-eensysteem Multizone & Yutampo voor koeling, verwarming en warm water.

Kom langs op de Mostra Convegno Expocomfort van 13-16 maart 2018, hal 15, stand G35 K30.
Bent u geïnteresseerd in een rondleiding op onze stand, een demonstratie van Verasys® of Metasys®, of wilt u met een van onze experts spreken? Stuur uw aanvraag met het tijdstip van uw voorkeur naar jci@outsource.be. Wij bevestigen zo snel mogelijk.

Over Johnson Controls
Johnson Controls is een wereldwijd toonaangevend bedrijf dat zich met diverse technologieën richt op verschillende industrieën en dat tal van verschillende soorten klanten bedient in meer dan 150 landen. Onze 120.000 medewerkers maken intelligente gebouwen, efficiënte energieoplossingen, een geïntegreerde infrastructuur en innovatieve transportsystemen die naadloos samenwerken om de belofte van slimme steden en gemeenschappen waar te maken.  Onze toewijding aan duurzaamheid bleek al bij onze oprichting in 1885, na de uitvinding van de eerste elektrische kamerthermostaat. Via een strategische focus op onze gebouwen en energiegroeiplatforms willen wij onze klanten succesvol maken en meer waarde leveren aan al onze aandeelhouders.  Kijk voor aanvullende informatie op http://www.johnsoncontrols.com of volg ons via @johnsoncontrols op Twitter.

Over Johnson Controls Building Technologies & Solutions
Johnson Controls Building Technologies & Solutions maakt de wereld veiliger, slimmer en duurzamer - één gebouw tegelijk. Onze technologieën behelzen alle aspecten van een gebouw – of het nu gaat om veiligheidssystemen, energiebeheer, brandbeveiliging of HVACR – om te garanderen dat wij altijd de verwachtingen van onze klanten overtreffen. We werken in meer dan 150 landen door middel van ons ongeëvenaarde netwerk van branches en distributiekanalen en helpen eigenaars, ondernemers, ingenieurs en aannemers van gebouwen de gehele levenscyclus van welke faciliteit dan ook te versterken. Ons arsenaal aan merken omvat een aantal van de meest betrouwbare merken in de sector, zoals Tyco®, YORK®, Metasys®, Ruskin®, Titus®, Frick®, PENN®, Sabroe®, Isogard, ZETTLER, TOTAL, Simplex® en Grinnell®. Kijk voor meer informatie op www.johnsoncontrols.com of volg @JCI_Buildings op Twitter.

De YORK® YZ centrifugaal koelmachine met magnetische lagers is de eerste koelmachine die volledig is geoptimaliseerd voor ultieme prestaties met een laag-GWP-koudemiddel van de volgende generatie—R-1233zd(E).
Metasys® FAC en VMA Field Equipment Controllers die communiceren via BACnet IP.
Leen Van Parys Outsource Communications