Johnson Controls – Hitachi Air Conditioning stelt gecombineerde expertise op het gebied van airconditioningproducten en -technologieën van wereldklasse voor op Mostra Convegno Expocomfort

Eerste presentatie van gezamenlijke sterkte en producten in Europa

Vrijdag 4 maart 2016 — Diegem – Johnson Controls - Hitachi Airconditioning stellen hun airconditioningproducten en -technologieën van wereldklasse tentoon op de gezamenlijke stand tijdens Mostra Convegno Expocomfort, de toonaangevende Global Comfort Technologie beurs in Milaan, Italië, die plaats vindt van 15 tot 18 maart. Beide bedrijven maken van deze gelegenheid gebruik om de sterkte te presenteren van het gecombineerde productportfolio en de nieuwe oplossingen waarvan klanten kunnen genieten sinds de oprichting van de Johnson Controls - Hitachi Airconditioning joint venture in oktober 2015. Het gezamenlijke productportfolio omvat nu het meest uitgebreide HVAC-productaanbod van de industrie, gaande van de Hitachi ductless HVAC, de Hitachi en York koelmachines, tot de Metasys Controls, enzovoort.

Franz Cerwinka, CEO van Johnson Controls - Hitachi Air Conditioning: "Mostra Convegno is zonder twijfel een van de belangrijkste beurzen ter wereld gericht op residentiële en industriële installaties, airconditioning en hernieuwbare energie. We zijn trots dat we voor het eerst onze gezamenlijke expertise in het leveren van het meest uitgebreide technologische productportfolio in de industrie, kunnen voorstellen op de huidige editie van Mostra Convegno. We hebben de intentie onze inspanningen voor het leveren van hoogstaande airconditioning- en gebouwbeheersystemen, die de veranderende behoeften van onze klanten wereldwijd ondersteunen, te versnellen."

Enkele van onze voornaamste tentoongestelde producten zijn:

1. Hitachi RASC VRF ductless toestel met centrifugale ventilatoren en 4-pijps cassette RCIM

Het eerste verborgen VRF "outdoor"-toestel voor kantoren en winkels op de markt. Dit product is de ideale vervanger voor duizenden reeds geïnstalleerde toestellen in Europa en het nieuwe indoor Systemfree-toestel met unieke 4-pijps compacte minicassette met individuele jaloezieregeling.

2. Hitachi Yutaki warmtepompen:

Het nieuwe Yutaki lucht/water-warmtepompengamma voor de regeling van verwarming en sanitair warm water. Het Yutaki warmtepompengamma werd volledig opnieuw ontwikkeld en gerestyled. Ook werden enkele nieuwe toepassingen geïntegreerd die de installatietijd inkorten en het gebruiksgemak voor de eindgebruiker vereenvoudigen. Een andere innovatie is gerelateerd aan de Yutaki-M Monobloc, die nu is omkeerbaar is en zowel kan verwarmen als koelen.

3. Residentiële Hitachi ‘Hi-Kumo’ en ‘Hi-Quote’ systemen

Er worden 2 nieuwe systemen voorgesteld: het exclusieve ‘Hi- Kumo’ WiFi-systeem is geschikt voor het volledige RAC-gamma. 'Hi- Quote' is een revolutionaire APP voor installateurs dat hen in staat stelt eenvoudig enkel- en meervoudige residentiële componenten, waaronder installatiematerialen, te selecteren en offertes op te maken. Hi-Quote beschikt over 3D-beelden en een klantendatabase, met gps-kaarten en een kalender om afspraken in te plannen.

4. Metasys 8

Nu met een update van de verschillende regelaars en applicaties, met speciale aandacht voor regelaars voor HVAC en koeling. Bezoekers kunnen kennis maken met de nieuwe interface van het topproduct Metasys 8. Dit gebouwbeheersysteem biedt klanten meer controle en een eenvoudigere toegang tot de gegevens van hun gebouw dan eender welk vergelijkbaar systeem. Op basis van uitgebreid onderzoek naar de manier waarop facility teams hun werk doen en wat ze nodig hebben om doeltreffend te zijn, heeft Metasys de lat voor automatiseringssystemen van gebouwen aanzienlijk hoger gelegd. Onze nieuwe Metasys gebruikersinterface werkt zoals building operators dit doen: het maakt hun handelingen eenvoudiger en intuïtiever en verbetert zo de productiviteit van de gebruikers.

Onze Metasys gebruikersinterface is apparaat-agnotisch waardoor het niet alleen geoptimaliseerd is voor computers, maar ook voor andere mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Dit laat gebruikers toe om problemen snel te diagnosticeren en complexe taken sneller uit te voeren.

5. YORK ® YCAE luchtgekoelde scroll koelmachine

YCAE koelmachines zijn lichter en kleiner dan concurrerende modellen. Dankzij hun modulair ontwerp kunnen tot acht modules met verschillend vermogen aan elkaar gekoppeld worden, met een maximum van 800 kW. Dit verlaagt de installatiekosten en maximaliseert de bruikbare ruimte, waardoor de YORK ® YCAE serie geschikt is voor diverse behoeften van de klant.

Johnson Controls - Hitachi Air Conditioning op MCE
Bezoek voor extra informatie en demonstraties van 15 tot 18 maart de stand van Johnson Controls – Hitachi Air Conditioning op Mostra Convegno Expococomfort in hal 15, stand G35 K30.

Over Johnson Controls

Johnson Controls is een wereldwijd gevestigd bedrijf, technologisch en industrieel leidend, en met klanten in meer dan 150 landen. Onze 150.000 werknemers leveren producten, diensten en oplossingen van hoge kwaliteit voor optimale energiebesparing en operationele efficiëntie voor gebouwen; loodzuuraccu’s voor auto’s en geavanceerde accu's voor hybride en elektrische voertuigen; en zitplaatsonderdelen en systemen voor auto's. Onze toewijding aan duurzaamheid begon bij onze oprichting in 1885 toen de eerste elektrische kamerthermostaat werd uitgevonden. Wij willen via onze groeistrategieën en verhoging van het marktaandeel waarde leveren aan aandeelhouders en onze klanten succesvol maken. In 2015 stond Johnson Controls op de 14e plaats in de jaarlijkse lijst van '100 meest maatschappelijk verantwoordelijke bedrijven' van Corporate Responsibility Magazine.
Ga voor meer informatie naar http://www.johnsoncontrols.com of volg @johnsoncontrols op Twitter.

Over Johnson Controls’ Building Efficiency

Johnson Controls' Building Efficiency beschikt over een ongeëvenaard portfolio van HVACR-producten en oplossingen om gebouwen comfortabeler, veiliger en efficiënter te maken. Werkzaam in meer dan 150 landen via een sterk netwerk van distributiekanalen, helpt de diepte van het aanbod van Building Efficiency beheerders van gebouwen, operators, ingenieurs en consultants om invloed te hebben op de volledige levenscyclus van een gebouw. Het marktleiderschap werd niet alleen gerealiseerd dankzij de vertrouwde merken zoals York®, Sabroe® en Metasys®, maar ook door de integratiemogelijkheden voor smart buildings en de energiefinancieringsoplossingen.
Ga voor meer informatie naar www.johnsoncontrols.com of volg @JCI_BEnews.op Twitter.

Over Johnson Controls – Hitachi Air Conditioning

Johnson Controls - Hitachi Airconditioning is een wereldwijde fabrikant van airconditioning, en werd in oktober 2015 opgericht als een joint venture van Johnson Controls Inc. en Hitachi Appliances, Inc. Onze 14.000 medewerkers in 9 landen creëren kwalitatieve producten, diensten en oplossingen voor residentiële en commerciële gebouwen wereldwijd. We overtreffen, gevoed door onze toonaangevende technologie en innovatie, de verwachtingen van klanten met het meest uiteenlopende HVAC-productaanbod ter wereld - van oplossingen zonder ventilatiekanalen voor koelmachines tot HVAC
ventilatie-installaties.
Ga voor meer informatie naar http://www.jci-hitachi.com.

Ingvild Van Lysebetten

Communications Director BE Europe