Johnson Controls herbevestigt engagement om uitstoot broeikasgassen te verminderen tijdens rondetafelgesprek in Witte Huis

Bedrijf investeert 50 miljoen dollar in R&D van producten ten voordele van het milieu en beheerders van gebouwen

Vrijdag 16 oktober 2015 — MILWAUKEE – Johnson Controls heeft deelgenomen aan een rondetafelgesprek in het Witte Huis. Onderwerp waren de acties die worden genomen om het gebruik van koelmiddelen die een hoog aardopwarmingspotentieel hebben terug te schroeven.  (Global Warming Potential, GWP-koelmiddelen). Johnson Controls heeft herbevestigd dat het 50 miljoen dollar investeert in de ontwikkeling en uitbreiding van zijn bestaande aanbod aan laag GWP-koelmiddelen. De eerste twaalf maanden van het driejarig engagement zijn intussen achter de rug.

Sinds vorig jaar investeerde het bedrijf 15 miljoen dollar in onderzoek naar en ontwikkeling van laag GWP-koelmiddelen en technologie voor onderdelen voor producten op basis van scroll-, schroef- en centrifugaalcompressoren.

Het afgelopen decennium hebben de baanbrekende productinnovaties van Johnson Controls de koelmiddelvulling in apparaten verminderd met bijna 30 procent terwijl hun efficiëntie verbeterde met meer dan 40 procent. Dat heeft een grote invloed op de broeikasgasuitstoot. Andere gebieden waarop R&D focust zijn onder meer manieren om het risico op lekken te verminderen, verbeterde onderhoudsmethoden en bijscholingen.

Voor het volledige Engelstalige persbericht, klik hier.

##

Over Johnson Controls

Johnson Controls is een wereldwijd gevestigd bedrijf, technologisch en industrieel leidend, en met klanten in meer dan 150 landen. Onze 170.000 werknemers leveren producten, diensten en oplossingen van hoge kwaliteit voor optimale energiebesparing en operationele efficiëntie voor gebouwen; loodzuuraccu’s voor auto’s en geavanceerde accu's voor hybride en elektrische voertuigen; en zitplaatsonderdelen en systemen voor auto's. Onze toewijding aan duurzaamheid begon bij onze oprichting in 1885 toen de eerste elektrische kamerthermostaat werd uitgevonden. Wij willen via onze groeistrategieën en verhoging van het marktaandeel waarde leveren aan aandeelhouders en onze klanten succesvol maken. In 2015 stond Johnson Controls op de 14e plaats in de jaarlijkse lijst van '100 meest maatschappelijk verantwoordelijke bedrijven' van Corporate Responsibility Magazine. Ga voor meer informatie naar http://www.johnsoncontrols.com of volg @johnsoncontrols op Twitter.

White House
Left, Laura Wand, vice president, global chiller solutions at Johnson Controls Building Efficiency business, right, Gina McCarthy, U.S. Environmental Protection Agency administrator

Ilse Derijck

Consultant