Johnson Controls en PKE kondigen nieuwe samenwerking aan op het gebied van Europese communicatieproducten voor de gezondheidszorg

Woensdag 7 november 2018 — CORK, Ierland - Johnson Controls en het nieuwe bedrijf van PKE, CCS Care Communication Solutions (gevestigd in Wenen, Oostenrijk), hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd om klanten in Centraal-Europa te bedienen met topklasse communicatieproducten voor de gezondheidszorg. Volgens de overeenkomst, die is goedgekeurd door de aangewezen regelgevende instanties, heeft Johnson Controls zijn divisie in Europese gezondheidszorgcommunicatieproducten verkocht aan PKE, dat het nieuwe bedrijf CCS Care Communication Solutions heeft opgericht om zich volledig te richten op deze business; Johnson Controls zal de exclusieve verkooppartner blijven voor deze producten in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland.

"Beide bedrijven zetten zich in voor een langetermijnstrategie, die ontwikkeling en innovatie voor het productaanbod zal bevorderen. Door de verkoop en uitmuntende productie van Johnson Controls te combineren met de gerichte inzet voor onderzoek en ontwikkeling van PKE/CCS, zal dit verbeterde communicatieaanbod ziekenhuizen, klinieken en andere instellingen in de regio beter van dienst zijn.”

Roland Billeter, vice president and general manager Johnson Controls, Continental Europe

“Door nauw samen te werken kunnen we beantwoorden aan de lange-termijn marktbehoeften van de gezondheidszorg aan geïntegreerde verpleegkundigenoproep, 'middleware' en mobiliteit en kunnen we geïntegreerde communicatieoplossingen voor de gezondheidszorg leveren,” aldus Ronald Düller, chairman of the board, PKE Holding AG. “Wij zijn enthousiast over deze nieuwe samenwerking tussen PKE/CCS en Johnson Controls, om optimaal te kunnen beantwoorden aan de behoeften van onze klanten.”

Volgens de voorwaarden van de voorgestelde overeenkomst zullen alle R&D-, productbeheer- en supportmedewerkers die eerder voor Johnson Controls in München werkten, deze producten blijven ontwikkelen voor PKE/CCS, waarbij ze partners zullen voorzien van hetzelfde niveau van uitstekende ondersteuning.

Over Johnson Controls:
Johnson Controls is een wereldwijd toonaangevend bedrijf dat zich met diverse technologieën richt op verschillende industrieën en tal van verschillende soorten klanten in meer dan 150 landen. Onze 120.000 medewerkers creëren intelligente gebouwen, efficiënte energie-oplossingen, geïntegreerde infrastructuur en een volgende generatie transportoplossingen, die naadloos samenwerken om de belofte van slimme steden en gemeenschappen waar te maken. Onze inzet voor duurzaamheid gaat terug tot onze wortels in 1885, met de uitvinding van de eerste elektrische kamerthermostaat. Ons streven is om onze klanten te helpen succesvol te zijn en meer waarde te creëren voor al onze stakeholders door middel van een strategische focus op onze gebouw- en energiegroeiplatforms. Ga voor meer informatie naar http://www.johnsoncontrols.com of volg ons @johnsoncontrols op Twitter.

Over Johnson Controls Building Technologies & Solutions:

Johnson Controls Building Technologies & Solutions maakt de wereld gebouw voor gebouw veiliger, slimmer en duurzamer. Of het nu gaat om beveiligingssystemen, energiebeheer, brandbeveiliging of HVACR: ons technologieportfolio integreert elk aspect van een gebouw om ervoor te zorgen dat we de verwachtingen van klanten altijd overtreffen. We zijn actief in meer dan 150 landen via een ongeëvenaard netwerk van vestigingen en distributiekanalen, waarmee we gebouweigenaren, exploitanten, ingenieurs en aannemers helpen om de volledige levenscyclus van elk gebouw te verbeteren. Ons arsenaal aan merken omvat enkele van de meest betrouwbare namen in de bedrijfstak, zoals Tyco®, YORK®, Metasys®, Ruskin®, Titus®, Frick®, PENN®, Sabroe®, Simplex® en Grinnell®. Ga voor meer informatie naar https://www.johnsoncontrols.com of volg ons @JCI_Buildings op Twitter.

Over PKE:

PKE is een internationaal opererende system integrator met vestigingen in heel Europa en het Midden-Oosten, die zijn klanten professionele beveiligings- en communicatieoplossingen levert. Het productaanbod op het gebied van gezondheidszorg van CCS Care Communication Solutions GmbH past perfect in het huidige portfolio van PKE en zal de marktpositie van PKE versterken.

Naast een breed scala aan oplossingen voor beveiligings-, communicatie- en mediatechnologie biedt PKE zijn klanten tevens op maat gemaakte kant-en-klare oplossingen voor elektro- en verkeerstechniek, bouw- en parkeersystemen en facilitair beheer. Hiervoor werkt PKE niet alleen samen met internationale leveranciers van toptechnologie, maar heeft het ook zijn eigen krachtige ontwikkelingsafdeling voor het leveren van op maat gemaakte integraties in het bestaande IT-landschap van klanten, op basis van onze eigen beveiligingsbeheer- en communicatiesystemen. Ga voor meer informatie naar https://www.pke.at

Leen Van Parys Senior Communication Consultant at Outsource Communications
Jens von Ebbe Senior Director, Strategy & Marketing, Continental Europe at Johnson Controls