Johnson Controls, de Stichting Prins Albert II van Monaco en de Climate Group promoten samen energie-efficiëntie

Ongeveer 200 beleidsmedewerkers en beslissingsnemers promoten invoering van energie-efficiënte wetten tijdens vierde Euro-Mediterranean Energy Efficiency Forum in Monaco

BRUSSEL – 05 maart, 2014 - Johnson Controls, de Stichting Prins Albert II van Monaco en de Climate Group zijn dit jaar de gastheren van het vierde Euro-Mediterranean Energy Forum (EEF). Het forum, dat dit jaar plaatsvindt op 24 en 25 maart in Monaco, focust op het thema ‘Targeting Efficiency for Economic Recovery, Committing to Growth’.

De mogelijkheden die energie-efficiëntie biedt om Europa te steunen op weg naar duurzame economische groei, zullen centraal staan tijdens het forum. De sprekers zullen focussen op het beleid dat nodig is om grotere investeringen in energie-efficiëntie te ondersteunen. Het forum toont ook ‘best practices’ waarbij energie-efficiëntie heeft geleid tot zakelijke groei en investeringen of het bespaarde geld werd geherinvesteerd om de groei te ondersteunen.

Ongeveer 200 beleidsmedewerkers en beslissingsnemers uit 17 verschillende landen, zowel uit de openbare- als privésector, zullen er acties promoten voor de invoering van wetgeving die de klimaatverandering tegengaat.

Dit jaar zijn de sprekers onder andere:

• Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Albert II van Monaco
  • Marieke Van Schaick, Managing Director van de Nederlandse Postcode Loterij
  • Pascal Roger, Director Business Development, GDF Suez
  • Peter Graham, Executive Director, Global Buildings Performance Network
  • Jonathan Maxwell, CEO en Co-Founding Partner of Sustainable Development Capital LLP
  • Marco Annunziata, Hoofdeconoom bij GE
  • Mark Radka, Hoofd van de energietak, United Nations Environment Programma Division of Technology, Industry and Economics.
  • Paul Wilkinson, Professor in Milieu epidemiologie
  • Tudor Constantinescu, Hoofdadviseur van Dominique Ristori, DG Energy, Europese Commissie

Voor de tweede keer organiseert het EEF de Energy Efficiency Innovator Awards. Daarbij worden individuen of organisaties erkend die hebben bijgedragen aan een betere energie-efficiëntie in beleid, financiën, technologie, projecten, communicatie of business.

Dit jaar is GE Lighting een nieuwe sponsor van het evenement. GE Lighting ontdekt met dezelfde vastberadenheid als oprichter Thomas Edison energie-efficiënte oplossingen die de manier veranderen waarop mensen verlichting gebruiken in commerciële, industriële, stedelijke en residentiële omgevingen. General Electric (NYSE: GE) werkt aan dingen die er toe doen om een wereld te bouwen die beter werkt. Voor meer informatie, kijk op www.gelighting.com

Meer informatie over het EEF 2014 vindt u op http://www.ee-forum.eu.

Over Johnson Controls

Johnson Controls is een wereldwijde, gediversifieerde technologie- en industrieleider met klanten in meer dan 150 landen. Onze 170.000 werknemers leveren producten, services en oplossingen van hoge kwaliteit om operationele en energie-efficiëntie van gebouwen te optimaliseren; loodzuuraccu’s voor auto’s en geavanceerde accu's voor hybride en elektrische voertuigen, en interieursystemen voor auto's. Onze toewijding aan duurzaamheid gaat terug tot onze oprichting in 1885, met de uitvinding van de eerste elektrische kamerthermostaat. We willen onze aandeelhouders waarde bieden en onze klanten helpen successen te behalen door onze groeistrategieën en door ons martkaandeel te vergroten. In 2013 heeft Corporate Responsibility Magazine Johnson Controls erkend als nummer 14 in de jaarlijkse lijst van 100 Best Corporate Citizens. Ga voor meer informatie naar www.johnsoncontrols.com.

Over The Climate Group

The Climate Group (www.theclimategroup.org) is een onafhankelijke, not-for-profit organisatie die wereldwijd samenwerkt met regeringsleiders en zakenleiders om slim beleid en slimme technologie voort te brengen die de globale uitstoot vermindert en een schone industriële revolutie lanceert. We zijn ’s werelds meest invloedrijke globale coalitie van belangrijke zakensteden, naties en regio’s die het ecologisch en economisch belang van directe en beslissende actie inzien. The Climate Group werd opgericht in 2004 en is werkzaam in Australië, China, Europa, India en Noord-Amerika.

Over de Stichting Prins Albert II van Monaco

De Stichting werd in juni 2006 opgericht door Zijne Doorluchtige Hoogheid Prins Albert II en wijdt zich aan de bescherming van het milieu en het promoten van wereldwijde duurzame ontwikkeling. De inspanningen van de Stichting focussen op 3 sectoren: klimaatsverandering en hernieuwbare energie, biodiversiteit, en water en verwoestijning. De Stichting steunt projecten in 3 regio’s: het Middellandse-Zeebekken, de Poolgebieden en minst ontwikkelde landen. De Stichting Prins Albert II van Monaco steunt initiatieven van publieke en private organisaties in de domeinen van onderzoek,  technologische innovatie en sociaalbewuste toepassingen. Meer informatie: www.fpa2.com

Isabelle Peters, Chief Press Officer Prince Albert II of Monaco Foundation
Melanie Bradley, Global Press Officer The Climate Group
Nanda Aerts, Director Communications Johnson Controls
Isabelle Peters, Chief Press Officer Prince Albert II of Monaco Foundation
Melanie Bradley, Global Press Officer The Climate Group
Nanda Aerts, Director Communications Johnson Controls
Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel