Johnson Controls brengt de SMC Mk 5 compressor op de markt

Deze compressor is het perfecte voorbeeld van SABROE’s inzet om zijn assortiment zuigercompressoren continu verder te ontwikkelen

Donderdag 24 mei 2018 — Diegem - Johnson Controls, wereldwijd toonaangevend op het gebied van oplossingen die de energie-efficiëntie, betrouwbaarheid en duurzaamheid verhogen, introduceert de SABROE® SMC Mk 5 zuigercompressor. SABROE heeft verschillende verbeteringen doorgevoerd in de SMC-compressor. Zo is de compressor uit te voeren zonder olieafscheider, waardoor de prijs van de compressor lager is en hij minder ruimte in beslag neemt.

De belangrijkste specificaties van de SMC Mk 5 zijn:

• Langere levensduur binnen het gehele bedrijfsbereik (+25%)
  • Verbeterde service interval. De service interval van de SMC100 MK5 is met maar liefst 25% verbetert! Hierdoor kunnen operationele en onderhoudskosten aanzienlijk worden verminderd.
  • Geen olieafscheider benodigd. Door het toepassen van een geavanceerd Crankcase Ventilation System (CVS) is het gebruik van een olieafscheider niet langer noodzakelijk. Sabroe garandeert een olie uitstoot lager dan 35ppm!
  • Een volledig traploze regeling tussen 500 en 1800 rpm-1. Hierdoor is een capaciteitsregeling mogelijk tussen 28% en 100% zonder kleplichting. Sabroe garandeert een regelbereik zonder skips
  • Een verbeterd en stijver frame waardoor trillingen nog verder verminderd worden. Hierdoor kan de compressor direct op de betonnen vloer geplaats worden, zonder extra opstort.
  • In voorkomende gevallen is het mogelijk om de compressor uit te voeren zonder extra kopkoeling. Hierdoor kunnen de installatiekosten lager worden en is de installatie eenvoudiger.

De SABROE SMC Mk 5 zet een nieuwe standaard neer voor zuigercompressoren op het gebied van service-intervallen, efficiëntie en betrouwbaarheid. De verbeteringen blijven niet beperkt tot de SMC-compressoren, maar worden ook doorgevoerd in de rest van het assortiment, zodat alle bekende SABROE zuigercompressoren profiteren van de voordelen van de Mk 5-upgrade.

Voordelen van frequentie regeling

Alle SMC Mk 5-compressoren kunnen standaard worden uitgerust met een “variable speed drive” (VSD) of frequentieregeling). VSD zorgt voor uitstekende prestaties met een maximale energie-efficiëntie, met name in deellast condities. De skip-vrije toerenregeling biedt een enorm capaciteitsbereik van 28% - 100% zonder rendementsverlies, en zorgt te allen tijde voor optimale prestaties en lagere bedrijfskosten.

Over Johnson Controls

Johnson Controls is een wereldwijd toonaangevend bedrijf dat actief is meer dan landen en dat zich met diverse technologieën richt op verschillende industrieën en tal van verschillende soorten klanten. Onze 120.000 medewerkers creëren intelligente gebouwen, efficiënte energieoplossingen, geïntegreerde infrastructuur en geavanceerde transportsystemen die naadloos samenwerken om de belofte van slimme steden en gemeenschappen te realiseren. Onze inzet op het gebied van duurzaamheid gaat terug naar onze wortels in 1885, met de uitvinding van de eerste elektrische kamerthermostaat. Door middel van een strategische focus op onze groeiplatforms voor gebouwen en energie willen we bijdragen aan het succes van onze klanten en willen we een grotere waarde creëren voor al onze belanghebbenden. Ga voor meer informatie naar http://www.johnsoncontrols.com of volg ons @johnsoncontrols op Twitter.

Over Johnson Controls Building Technologies & Solutions

Johnson Controls Building Technologies & Solutions maakt de wereld veiliger, slimmer en duurzamer – één gebouw tegelijk. Elk aspect van een gebouw is geïntegreerd in ons technologieportfolio - van beveiligingssystemen tot energiebeheer en van brandbeveiliging tot HVACR - om ervoor te zorgen dat we de verwachtingen van onze klanten te allen tijde overtreffen. Met ons ongeëvenaarde netwerk van vestigingen en distributiekanalen zijn wij actief in meer dan 150 landen. Wij helpen eigenaren van gebouwen, operators, ingenieurs en aannemers bij het verbeteren van de volledige levenscyclus van elke installatie. Ons assortiment bestaat uit een aantal van de betrouwbaarste merken in de sector, zoals Tyco®, YORK®, Metasys®, Ruskin®, Titus®, Frick®, PENN®, Sabroe®, Simplex® en Grinnell®. Ga voor meer informatie naar www.johnsoncontrols.com of volg @JCI_Buildings op Twitter.

Ga voor meer informatie naar www.sabroe.co