Intertruck en Bosch gaan samenwerking aan

Vrijdag 14 juli 2017

• Uniek One-Stop-Shop concept
  • Bosch reserveonderdelen voor trucks worden verder op de kaart gezet

Bosch en onderdelendistributeur Intertruck zijn onlangs de samenwerking aangegaan met elkaar. De directie van Intertruck Group en vertegenwoordigers van Robert Bosch Nederland ondertekenden daartoe een overeenkomst.

Sinds de oprichting in 1963 heeft Intertruck Group gewerkt aan het opbouwen van een krachtig en zo compleet mogelijk merkenportfolio. Op die manier wil het bedrijf zijn klanten een ruime keuze bieden aan producten van gerenommeerde merken voor verschillende productgroepen, voor truck, trailer, bus, bestelwagen en meer.

Intertruck Group is continu bezig met de verbetering en uitbreiding van het aanbod. Er wordt geïnvesteerd in nieuwe klantconcepten, logistieke oplossingen en het uitbreiden van het assortiment. “Bosch was een van de grote merken die nog ontbrak in ons merkenportfolio”, aldus Marcel van Eeuwen, Algemeen directeur Intertruck Group. “Deze samenwerking past perfect bij onze groeistrategie. Bosch is dan ook een welkome toevoeging aan het One-Stop-Shop assortiment.”

“De samenwerking met Intertruck Group is een volgende stap in onze strategie om Bosch ook in de truck business steviger neer te zetten. Truckonderdelen zijn daarbij onze focus. Intertruck Group is een betrouwbare distributiepartner met een jarenlange kennis en zeer brede dekking in de markt. Met deze samenwerking kunnen de truckonderdelen van Bosch nog beter op de kaart worden gezet,” zegt Olivier Lannoy, Country Sales Manager Bosch Benelux.

Intertruck Group biedt zijn klanten een uniek One-Stop-Shop concept. Het assortiment bestaat uit meer dan 39.000 artikelen, direct uit voorraad leverbaar. Door een intensieve samenwerking met zijn leveranciers heeft Intertruck Group snel toegang tot meer dan 300.000 onderdelen.

Over Intertruck Group
Intertruck Group is een internationaal opererende leverancier van onderdelen voor trucks trailers, bussen en off-highway voertuigen, met meer dan 50 jaar ervaring in de heavy duty branche. Het bedrijf opereert zelfstandig binnen de internationale divisie van de Unipart Group of Companies (UGC). Met wereldwijd meer dan 7.000 werknemers een van de grootste private bedrijven van het Verenigd Koninkrijk.

Het hoofdkantoor van Intertruck Group is gevestigd in Rotterdam, in Nederland. Het bedrijf heeft daarnaast vestigingen in Duitsland en Zambia, en werkt met een groeiend netwerk van distributiepartners in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Intertruck Group biedt haar klanten een uniek ONE-STOP-SHOP concept en levert meer dan 39.000 artikelen uit voorraad. Het bedrijf levert alle bekende A-merken. Als aanvulling daarop biedt Intertruck een breed en snelgroeiend assortiment producten van hun eigen Intertruck merk. Ook levert het bedrijf commerciële en logistieke klantconcepten.

Over de Bosch Groep
De divisie Automotive Aftermarket (AA) voorziet de vervangmarkt en werkplaatsen wereldwijd van een compleet aanbod aan diagnose- en werkplaatsuitrusting, en een uitgebreid assortiment aan onderdelen – nieuwe en vervangstukken - voor personen- en bedrijfsvoertuigen. Het AA-assortiment bestaat uit originele Bosch-onderdelen en specifieke zelf ontwikkelde producten en diensten. Meer dan 17.000 medewerkers in 150 landen, ondersteund door een wereldwijd logistiek netwerk, zorgen ervoor door dat meer dan 650.000 verschillende onderdelen snel en tijdig bij de klanten afgeleverd wprden. Via de afdeling "diagnostics" stelt AA test- en werkplaatsapparatuur, werkplaatssoftware, opleidingen en technische informatie ter beschikking. De divisie is ook verantwoordelijk voor Bosch Car Service, het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke garagehouders met meer dan 16.000 franchisehouders, en van AutoCrew met meer dan 600 partners.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 390.000 medewerkers (situatie op 31 december 2016). Het bedrijf realiseerde in 2016 een omzet van 73,1 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van Bosch Group bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven".

De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 450 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Verdeeld over 120 vestigingen over de hele wereld stelt Bosch 59.000 werknemers te werk in onderzoek en ontwikkeling. De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De bijzondere aandeelhoudersstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van Bosch Group. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 92 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een instelling van algemeen nut. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.nl, www.bosch.bewww.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlandshttps://www.linkedin.com/company/bosch-belgium

vlnr: Marcel van Eeuwen & Olivier Lannoy