Innovatieve industriële warmtepomp van Johnson Controls produceert warm water van restwarmte

Dinsdag 15 december 2015 — Aarhus (Denemarken) – Johnson Controls, wereldwijd leider in het aanbieden van oplossingen die de energie-efficiëntie in gebouwen verbetert, introduceert de Sabroe HeatPAC™ HPX, een innovatieve warmtepomp met nieuw ontwikkelde zuigercompressor. De Sabroe HeatPAC™ HPX gebruikt minder dan de helft van de ruimte en het gewicht die andere pompontwerpen nodig hebben om warm water van 90°C te produceren.

• Minder dan de helft van de ruimte en het gewicht van vergelijkbare warmtepompoplossingen – nagenoeg overal eenvoudig toe te passen
  • Gebruikt goedkope thermische energie voor de productie van warm water van 90°C – ideaal voor het bestrijden van bacteriën
  • Aantrekkelijk geprijsde en compacte unit met een gecombineerde koel- en verwarmingsfunctie
  • Baanbrekend HPX hybride compressorontwerp die een drukverschil tot 40 bar toelaat en persdrukken tot 60 bar
  • Plaatsbesparende verdampertechnologie en –ontwerp afgeleid van de ChillPAC™ ammoniak koelmachine (chiller)
  • Volledig traploos en trillingsvrij regelbereik

De HeatPAC™ HPX warmtepompen bieden nieuwe industriële opportuniteiten door de productie van warm water met temperaturen tot 90 °C mogelijk te maken. Hierbij gebruikt het elke geschikte warmtebron met een lage temperatuur en heeft het slechts een minimale energie-input nodig.

Bijkomende voordelen van variabele snelheid

Alle HeatPAC™ HPX warmtepompen zijn standaard uitgerust met een frequentie geregelde aandrijflijn (VSD). Dit garandeert uitstekende prestaties met een maximale energie-efficiëntie, zelfs in deellast, veranderende omstandigheden en bij verschillende operationele vereisten.

Hierdoor zijn de compacte HeatPAC™ HPX warmtepompen de ideale oplossing voor elke toepassing waar de focus op flexibiliteit ligt. Zij zorgen ook ten alle tijden voor een optimalisatie van prestaties, rendement en operationele kosten.

Over Johnson Controls

Johnson Controls is een wereldwijd gevestigd, technologisch en industrieel leidend bedrijf met klanten in meer dan 150 landen. Onze 130.000 werknemers leveren producten, diensten en oplossingen van hoge kwaliteit die energie- en operationele efficiëntie in gebouwen optimalsieren, loodzuuraccu’s voor auto’s en geavanceerde accu's voor hybride en elektrische voertuigen; en zitplaatsonderdelen en systemen voor auto's. Johnson Controls inzet voor duurzaamheid gaat terug tot aan de oprichting in 1885 toen de eerste elektrische kamerthermostaat werd uitgevonden. Door middel van haar groeistrategieën en door het verhogen van haar marktaandeel, zet Johnson Controls zich in voor het leveren van waarde aan haar aandeelhouders en het succesvol maken van haar klanten. In 2015 stond Johnson Controls op de 14e plaats in de jaarlijkse lijst van '100 meest maatschappelijk verantwoordelijke bedrijven' van Corporate Responsibility Magazine. Ga voor meer informatie naar http://www.johnsoncontrols.com of volg @johnsoncontrols op Twitter.

Over Sabroe:

Sabroe is een geregistreerd handelsmerk van Johnson Controls Inc.

Ga voor meer informatie naar http://www.sabroe.com

Ilse Derijck

Communications Consultant