Hoteltarieven stijgen sneller dan verwacht

Donderdag 10 december 2015 — Advito, expert op het gebied van zakenreizen, heeft de december update van zijn Industry Forecast voor 2016 uitgebracht. Daaruit blijkt dat bedrijven in 2016 hogere hotelkosten moeten verwachten dan eerst werd voorspeld.

De hoteltarieven zullen in vijf van de zeven wereldwijde regio‘s sneller stijgen dan in september werd verwacht, met een verhoging in acht Europese markten. De stijging van de  hotelprijzen is een belangrijke trend die in de laatste weken van 2015 naar voren is gekomen en die invloed kan hebben op de zakelijke boekingen.

Enkele andere bevindingen uit de december update van de Advito 2016 Industry Forecast:

• De lage olieprijzen zullen volgend jaar eventuele prijsstijgingen van vliegtickets tegengaan
  • Amerikaanse hotels blijven kosten aanrekenen voor internet, vroeg inchecken, etc.
  • Het wereldwijde aanbod van hotels wordt nog geconcentreerder, nu grote ketens als Marriott en Starwoord fuseren
  • Luchtvaartmaatschappijen berekenen minder kosten voor brandstof dankzij de lagere prijs van kerosine.

Verder gaat de volledige Advito 2016 Industry Forecast ook in op de reisrisico's en veiligheid, de rol en impact van Airbnb, innovatie van hotelprogramma's en de distributiekosten van Lufthansa. Het advies van Advito heeft er ook voor gezorgd dat travelmanagers na de aanslagen in Parijs beginnen in te zien hoe belangrijk het is dat ze hun travel risk management op orde hebben.

Over Advito
Advito levert vooruitstrevende consultancydiensten voor de reisindustrie en helpt reisinkopers het uitgavenbeheer van hun travel & meetings te moderniseren. Onder leiding van een speciaal team van multidisciplinaire deskundigen en opinieleiders, werkt Advito samen met klanten en leveranciers om meer rendement uit hun zakelijke reisprogramma’s te halen. Daarbij kijken ze verder dan de traditionele luchtvaart- en hotelinkoop en strategic meetings management. Advito levert consultancydiensten op gebied van zakenreisinkoop, outsourcing, uitgavenbeheer en meetings management. Daarnaast levert Advito diensten voor RFP-ontwikkeling en -beheer, benchmarking en leveranciersbeheer. Advito helpt de reisuitgaven van klanten te verminderen en haalt meer uit hun reisprogramma in een door consumenten gestuurde wereld die rijk is aan data. Advito heeft zijn hoofdkantoor in Chicago en is actief in de belangrijkste zakelijke markten wereldwijd. Kijk voor meer informatie op www.advito.com.

Over BCD Travel
BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten zo effectief mogelijk in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in 110 landen met ruim 11.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 96% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van USD 24,2 miljard in 2014. Ga voor meer informatie naar www.bcdtravel.com.

Over BCD Group
BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf is in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in 110 landen met ruim 12.500 medewerkers en een totale omzet van US$25,6 miljard, inclusief US$10 miljard partneromzet. Ga voor meer informatie naar www.bcdgroup.com.

Contact voor de media
Advito