Hoe data de schoonmaakindustrie transformeert

Digitalisering wordt steeds belangrijker in de maatschappij en daarmee ook in de schoonmaakindustrie. Schoonmaakteams kunnen dankzij nieuwe technologieën efficiënter werken en hun dag indelen op basis van data in plaats van op gevoel of routine. Tork haakt in op die evolutie en verrijkt haar software voor facilitaire schoonmaak Tork Easycube® met het ‘Internet of Things’. Deze productinnovatie transformeerde het schoonmaakproces compleet. Een overzicht:

1. Efficiëntie
Schoonmaakteams hoeven niet meer alle toiletruimtes langs om te checken of een schoonmaakronde nodig is, maar verkrijgen die informatie in real time dankzij de beschikbare data. Slimme apparaten verzamelen data over het aantal bezoekers, de vulling van dispensers, het beschikbare toiletpapier en verwittigen schoonmakers van zodra er iets moet bijgevuld worden of een poetsbeurt nodig is. Zo wordt tijd en dus geld bespaard.

2. Productiviteit
Schoonmaakteams halen meer voldoening uit hun werk doordat ze kunnen zien waar ze het hardst nodig zijn en geen onnodig werk hoeven te doen. Dat resulteert dan weer in een verhoogde productiviteit.

3. Klanttevredenheid
De schoonmakers worden door de data tijdig geïnformeerd over lege dispensers en vieze ruimtes, waardoor ze er snel bij kunnen zijn voordat er klachten ontstaan.

4. Behalen van KPI’s
De Tork succes manager helpt om het dashboard van de Tork EasyCube® in te richten waardoor beter aangestuurd kan worden op het behalen van de KPI’s.

“Digitalisering kent significante voordelen voor zowel onze klanten als voor de schoonmaaksector in het algemeen. We zien bijvoorbeeld dat datagestuurd schoonmaken de efficiëntie en kwaliteit positief beïnvloedt. Uit onderzoek van Tork blijkt dat de klanttevredenheid met 30% stijgt en tegelijkertijd het aantal benodigde schoonmaakuren vermindert.” aldus Anna Konigson Koopmans, Marketing Manager bij Tork.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Amal Maataoui
T : +32 484 99 15 74
E : amal@outsource.be

Essity / Tork
C : Pascale Wolleswinkel
T : 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@essity.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity
Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.  De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com

Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel