Herfsttafels kleuren rood en bruin

Tork toont hoe horecazaken de belangrijkste kleuren van het seizoen kunnen gebruiken in handige ‘how to’-video

Dinsdag 8 november 2016 — Kleuren verrijken ons leven. Ook in horecazaken, waar ze ten volle bijdragen aan de eetervaring. Dat blijkt uit een recente studie van Tork, onderdeel van hygiëneproductenfabrikant SCA, waarvan de inzichten helpen de juiste tafeluitrusting te creëren voor de gewenste sfeer. Vanaf eind oktober ondersteunen rood en bruin op de tafels de herfstsfeer in restaurants en cafés het best.

Rood brengt warmte
In de herfst symboliseert het rood zowel de warmte van de haard, als de tint van gevallen bladeren. Daarbovenop heeft het de kracht om sterke emoties op te wekken. “Onze studie toont aan dat de kleur rood de emoties en creativiteit van consumenten sterk stimuleert”, analyseert Renee Remijnse, Marketing Manager bij Tork Benelux. Rood komt dan ook het best ’s avonds tot zijn recht, in een bar die fun wil uitstralen, of in een restaurant die romantiek in de schijnwerpers zet.

Tork creëerde een tafel met vintage accenten, en deelde deze in een ‘how to’-video: een tafel waarbij het diepe rood zich vermengt met de warmte van hout en wit servies. Dankzij de Oxford Retro Red tafelloper, een bijhorend bestek, een Terracotta servet en enkele kaarsen, creëert Tork een gezellige atmosfeer, perfect voor het najaar.

Traditioneel kastanjebruin
De eerste kastanjes kleuren de grond bruin vanaf oktober. De kleur is, net zoals rood, ook terug te vinden in de herfstbladeren. Renee Remijnse legt het belang van de kleur in de horeca uit: “Traditionele horecabedrijven kiezen volgens ons onderzoek erg vaak voor de kleur bruin.” De kleur kan erg sterk overkomen, zoals in een cacao-tint, of eerder zacht zoals kraftpapier, maar vermengt zich steeds makkelijk met andere kleuren en past zich dus ook aan verschillende eetgelegenheden aan – om te lunchen, dineren of voor koffiehuizen.

In de ‘how to’-video kleedt Tork ook een tafel in aardetinten aan met gebroken wit servies een lichtbruine tafelset, een walnootkleurige servettenhouder en een papieren servet die de sterke kleur van cacao uitstraalt. Een simpele, maar indrukkwekkende tak op het bord maakt het plaatje helemaal af. U vindt de how-to video terug in attachment.

- Einde van het persbericht -

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2015 bedroeg 12,3 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, ga naar www.sca.com.