Gebrek aan hygiëne gevaar voor populariteit foodtrucks

Tork experimenteert met ‘Soap Truck’ op festival in Rio

Donderdag 25 oktober 2018 — Diegem, 25 oktober 2018 - Verstedelijking is in opkomst en meer mensen leven on-the-go. Hierdoor neemt het belang van sanitaire ruimten in openbare gebouwen toe. In het verlengde daarvan worden foodtrucks ook steeds populairder. Echter, als de hygiëne niet in orde lijkt te zijn door bijvoorbeeld een gebrek aan zeep, ontsmettingsmiddelen of servetten, slaat 43% van de mensen een foodtruck liever over*. Tork deed daarom een experiment met de allereerste ‘Soap Truck’ op een foodfestival in Rio de Janeiro.

Mede door de snelle leefstijl van stedelingen groeit de populariteit van foodtrucks de laatste jaren exponentieel. Echter kan een gebrek aan hygiëne een gevaar vormen voor het succes ervan. Om het effect van goede handhygiëne op foodfestival bezoekers te testen, experimenteerde Tork met een ‘Soap Truck’. Midden op een drukbezocht foodfestival in Rio de Janeiro parkeerde Tork de truck vol met zeep en handdoekjes uit het Tork Skincare assortiment. Vrijwel direct vormde zich een menigte rondom de truck om de handen te wassen alvorens eten te bestellen bij de foodtrucks. Het experiment bewees dat goede handhygiëne zowel voor meer comfort voor de bezoekers én een betere kwaliteit van het voedsel zorgt.

“Een groot deel van het on-the-go food-aanbod wordt met de hand gegeten en mensen zoeken vanzelfsprekend ook naar een snelle en goede oplossing voor handhygiëne”, aldus Stefan Bruckmann, Regional Brand Activation Manager bij Essity.

Hygiene tips voor food trucks:

• Zorg dat producten voor handhygiëne toegankelijk zijn voor personeel en gasten. Plaats de producten op een zichtbare plek zodat mensen er niet naar hoeven te vragen.
  • Besteed te allen tijde aandacht aan goede hygiëne. Bespaar niet op producten, zorg dat er altijd voldoende producten zijn. Denk daarnaast ook goed na over hoe je de afval van deze producten kan verwerken.
  • Wat heeft de gast nodig voor en na de aanschaf van on-the-go food? Denk na over de behoeften van de gasten en zorg dat ze tevreden zijn met het aanbod van hygiëneproducten.

Video - bekijk het ‘Soap Truck’ experiment

Voor meer informatie: https://www.tork.nl/torksolutions/skincare/

*Over het experiment:

• Tork gaf opdracht aan het onafhankelijke bedrijf United Minds om de enquête uit te voeren.
  • Het onderzoek werd gepland, gemonitord en geanalyseerd door United Minds en de gegevens werden verzameld met de hulp van survey provider CINT.
  • In totaal deden 15.530 respondenten uit 15 markten mee aan de enquête. Nationale quota zijn gebruikt om een nauwkeurige weergave van leeftijd en geslacht te verkrijgen.
  • Gegevensverzameling vond plaats van 20 november tot 4 december 2017.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Amal Maataoui
T : 0484 99 15 74
E : amal@outsource.be

Essity / Tork
C : Pascale Wolleswinkel
T : 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@essity.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity
Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.  De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com

Amal Maataoui Consultant at Outsource Communications