Eurowings doet er best aan in Brussel een sterk point to point Europees én internationaal aanbod aan te houden en uit te breiden

Maandag 12 februari 2018 — BRUSSEL - Op 7 februari bracht Eurowings topman Thorsten Dirks een begin van helderheid over wat Lufthansa van plan is met Brussels Airlines. Hij ging in op een zestal aspecten. Hij blijft in de lokale groei en competentie geloven. Over een lange reeks blijvende onduidelijkheden moet Eurowings/Lufthansa nog een beslissing nemen. Verwacht wordt dat dit op een gefaseerde manier zal gebeuren. Op 12 maart maken Lufthansa en lagekostendochter Eurowings een tweede reeks plannen bekend. We kijken ernaar uit.

Klopt het dat Eurowings géén brood ziet in meer eigen langeafstandsvluchten vanuit Brussel? “ Ik zie geen mogelijkheid voor meer dan tien langeafstandsvluchten, maar als er plannen zijn zal ik die zeker bekijken,” verklaarde CEO Thorsten Dirks.

Jan Van Steen en Pascal Struyve, respectievelijk BTO- en BATM-voorzitter zijn het eens: “In het licht hiervan dringen we ten stelligste aan op een behoud en uitbreiding van de hub functie, met Europese en Intercontinentale vluchten, van onze nationale luchthaven.”

BTO en BATM stellen hun prioriteiten op basis van wat voor onze klanten en bedrijven essentieel is:

• Een luchtvaartmaatschappij die beslissingen neemt vanuit een Belgisch perspectief
  • Een sterk point to point Europees én internationaal netwerk

-----

De Belgian Association of Travel Management vertegenwoordigt Corporate Travel professionals binnen de Belgische reisindustrie door het promoten van best practices, opleidingen en meetings voor netwerking en kennisuitwisseling. Meer informatie is beschikbaar op www.batm.be.

BTO, Belgian Travel Organization www.bto.be  is de beroepsvereniging van travel managementbedrijven en reisbureaus.

Katleen Peeters