Eurocontrol kiest BCD Travel voor zakenreisbeheer

Flexibiliteit en technologische tools van BCD Travel waren doorslaggevende factoren

Dinsdag 12 januari 2016 — BCD Travel heeft er in België een nieuwe klant bij. Eurocontrol, de Europese organisatie voor de veiligheid van de luchtvaart, doet een beroep op BCD Travel voor het beheer van haar zakenreizen, in het bijzonder voor het beheer van de online reservaties. De flexibiliteit en technologische voorzieningen van BCD Travel gaven voor de luchtverkeerscoördinator de doorslag.

Eurocontrol was op zoek naar een nieuwe partner voor het beheer van haar online boekingen. Vooral de technische aspecten waren belangrijke criteria. Eurocontrol wilde graag het bestaande systeem voor online reservaties behouden, maar het verder uitwerken om de reiziger uit meerdere maatschappijen op eenzelfde traject te laten kiezen. Concreet betekent dit dat Eurocontrol zelf online de reizen boekt en dat BCD Travel de tickets verzendt en de klantenservice verzorgt, in geval van annulering of terugstorting. De samenwerking omvat de reizen van de medewerkers van Eurocontrol in Frankrijk en de Benelux.

“We zijn enorm fier op dit partnership met Eurocontrol. Hun missie bestaat erin om het luchtvaartverkeer efficiënt te laten verlopen, waardoor ze een belangrijke speler zijn in onze sector. We spelen voor Eurocontrol, net zoals voor onze andere klanten, vooral in op de specifieke behoeften van het bedrijf en de reizigers. Op die manier kunnen we hen de best mogelijke service en meest relevante tools aanbieden”, aldus Jean-François De Mol, Director Sales and Account Management Belux bij BCD Travel.

Over Eurocontrol
www.eurocontrol.int

Over BCD Travel
BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in 110 landen met ruim 11.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 96% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$24,2 miljard in 2014. Voor meer informatie, bezoek www.bcdtravel.be.

Over BCD Group
BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in 110 landen met ruim 12.500 medewerkers en een totale omzet van US$25,6 miljard, inclusief US$10 miljard partneromzet. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.