Etihad Aviation Group stelt nieuwe managementstructuur voor

Peter Baumgartner nieuwe voorzitter en CEO van Etihad Airways

Maandag 9 mei 2016 — De raad van bestuur van de Etihad Aviation Group heeft een nieuwe managementstructuur voor de groep bekend gemaakt. Peter Baumgartner neemt de fakkel over van James Hogan als voorzitter en CEO van Etihad Airways. James Hogan wordt voorzitter en CEO van de hele Etihad Aviation Group.

Tot de groep behoren Etihad Airways, maar ook nieuwe ondernemingen zoals Etihad Airways Engineering, Etihad Global Cargo Management Company, Global Loyalty Company, Hala Abu Dhabi en Etihad Airport Services.

Etihad Airways heeft minderheidsbelangen in Alitalia, airberlin, Air Serbia, Air Seychelles, Etihad Regional, Jet Airways en Virgin Australia. Daardoor is er nu meer nood aan een team dat de belangen beheert en zorgt voor synergieën tussen de verschillende luchtvaartmaatschappijen.

Het team dat geleid wordt door James Hogan bestaat uit James Rigney als Group Chief Financial Officer, Kevin Knight als Group Chief Strategy and Planning Officer, Ray Gammel als Group Chief People and Performance Officer en Robert Webb als Group Chief Information and Technology Officer. Daarnaast werd Bruno Matheu aangesteld als nieuwe CEO van de Airline Equity Partners en Jeff Wilkinson als CEO van Etihad Airways Engineering.

Etihad Airways telt vandaag meer dan 20.500 medewerkers van meer dan 140 verschillende nationaliteiten. Voor de Etihad Aviation Group werken in totaal meer dan 27.000 mensen.

Meer informatie vindt u in het Engelstalig persbericht in de bijlage.