Essity wint twee European Cleaning Awards

Tork Papercircle® en Tork EasyCube® in de prijzen gevallen

Gisteravond heeft Essity twee prestigieuze European Cleaning Awards binnen gesleept. Duurzaamheidsprogramma Tork PaperCircle werd beloond met de ‘Best practice - Sustainability’ award en Tork EasyCube met een ‘Technological innovation of the year’ award.

Tork’s toewijding en activiteiten op het gebied van gezondheid, duurzaamheid en circulariteit werden door de jury als beste geprezen. Ook Tork EasyCube werd beloond met een award. Het nieuwe Internet of Things platform levert waardevolle inzichten (data) en vormt daarmee een échte meerwaarde voor klanten. Kortom, een innovatie die zichzelf keer op keer vernieuwt.

Tork PaperCircle, reeds uitgerold in enkele Europese landen, is een systeem waarbij papieren handdoekjes lokaal worden verzameld en gerecycled tot nieuwe hygiëne tissueproducten. Door deze circulaire werkwijze verminderen bedrijven hun ecologische voetafdruk met 40% in vergelijking tot huidige afvalverwerkingsmogelijkheden.*

Tork Easycube wordt momenteel door meer dan 100 bedrijven gebruikt. Van pretparken tot winkelcentra, vliegvelden en grote kantoorgebouwen zoals WTC Amsterdam. Data en inzichten van deze klanten tonen aan dat er dankzij Tork EasyCube, 24 procent minder schoonmaakronden nodig zijn en 20 procent minder uren terwijl de kwaliteit van het werk en de tevredenheid van de medewerkers omhoog gaat.

“Deze twee awards tonen aan dat Tork’s duurzaamheidsstrategie de consument in staat stelt om hun doelen op het gebied van circulariteit, afvalvermindering en gezondheid voor medewerkers en klanten te behalen. We streven naar een leiderspositie op het gebied van IoT tools in de schoonmaaksector, en dit is alleen mogelijk als we onze producten blijven innoveren en een meerwaarde leveren voor onze klanten.’ aldus Don Lewis, directeur Professional Hygiene bij Essity

Over de European Cleaning en Hygiene Awards 2018
Het pan-Europese European Cleaning Journal (ECJ) streeft de hoogste standaard in professioneel schoonmaken na door de inzet van de industrie te erkennen en belonen met de European Cleaning & Hygiene Awards.

* Dit blijkt uit een life cycle analyse uit 2017, geverifieerd door IVL, Swedish Environmental Research Institute Ltd.

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Amal Maataoui
T : 0484 99 15 74
E : amal@outsource.be

Essity / Tork
C : Pascale Wolleswinkel
T : 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@essity.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity
Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.  De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com

Amal Maataoui Consultant, Outsource Communications
Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel