De YORK® Amichi™ serie levert ongeëvenaarde prestaties en efficiëntie in het marktsegment van koelmachines/warmtepompen met een vermogen tussen 45 en 260 kW

Dinsdag 5 december 2017 — Johnson Controls introduceert vandaag de YORK® AmichiTM serie koelmachines en warmtepompen met ongeëvenaarde efficiëntie en welke nu al voldoen aan de Ecodesign 2021 Tier 2 norm. Met vermogens van 45 kW tot 260 kW combineren de toestellen het prijsvoordeel van een scroll machine met de traploze capaciteitsregeling van een gelijkstroom (DC) inverter, wat resulteert in betere prestaties en een groter werkingsgebied.

Volgens Nick Duggan, Directeur HVAC & Chilled Water Systems, Building Solutions & Technology van Johnson Controls Europa, is de YORK® Amichi™ serie “Perfect voor de groeiende vraag in het marktsegment van koelmachines en warmtepompen met een middelgroot vermogen. Met ongeëvenaarde efficiëntie- en prestaties en compacte bouw, biedt de serie een voortreffelijke oplossing voor nieuwe gebouwen en renovaties in zowel proces- als comforttoepassingen."

YORK® blijft de toon aangeven op het gebied van efficiëntie met de naleving van de Ecodesign 2021 Tier 2 norm voor proces- en comfortkoelmachines. Dit is bereikt door een gebalanceerde combinatie van efficiency verhogende YORK®-technologieën. De machines hebben de hoogste deellast rendementen in de markt en combineren dit met een (optioneel) zeer lage geluidsproductie.

De YORK® AmichiTM serie koelmachines en warmtepompen zijn door hun grote werkingsgebied geschikt om in zéér uiteenlopende klimaten uitmuntende prestaties te leveren zonder dat daarvoor aan de machines aanpassingen of modificaties nodig zijn.

De serie wordt standaard geleverd met geïntegreerde “Smart Equipment” technologie waarmee de apparatuur eenvoudig kan worden aangesloten op daarvoor geschikt gebouwbeheersystemen. “Het zorgt voor een ware “plug & play” ervaring zonder dat verdere configuratie of (software)tools benodigd zijn. Ook kan standaard gecommuniceerd worden met de machines via BACnet, Modbus of N2 protocol en zijn de machines uitgerust met een Optiview LT 7-inch kleurentouchscreen met als extra optie een afstandsbediening welke binnen gemonteerd kan worden", zegt Duggan.

De belangrijkste voordelen en functies van het product:

• Compromisloze efficiëntie
    • De gelijkstroom (DC) inverter technologie voorziet in een traploze capaciteitsregeling en zorgt ervoor dat compressoren efficiënter functioneren onder alle belastingen en omstandigheden.
    • Werking bij lage omgevingstemperaturen zonder modificaties en handhaving efficiency onder wisselende omstandigheden, tot een indrukwekkende -17,8°C in de koelbedrijf en -15°C in de verwarmingsbedrijf.
    • Meerdere compressoren verdeeld over gescheiden circuits (vanaf bouwgrootte 65), welke de bedrijfszekerheid verhogen.
    • Elektronisch gecommuteerde (EC) ventilatoren gebruiken efficiëntere motoren waardoor het energiegebruik lager ligt dan bij standaard (toerengeregelde) ventilatoren en de geluidsproductie, met name in deellast, sneller daalt.
    • Efficiënte platenwarmtewisselaar met kleine koudemiddelinhoud, een efficiënte warmteoverdracht, lage waterzijdige drukval en een compact formaat. Het lage waterzijdige drukverlies resulteert in kleine benodigde pompvermogens hetgeen het energiegebruik van de installatie verlaagt.
    • Dankzij de elektronische expansieventielen wordt onder alle condities en bedrijfssituaties steeds de optimale hoeveelheid koudemiddel ingespoten.
  • Ontworpen als een flexibele oplossing
    • De condensor, is door Johnson Controls speciaal ontwikkeld voor de Amichi™ serie om naast een compacte bouw ook bij krappe of modulaire opstelling weinig ruimte nodig te hebben voor voldoende luchtaanzuiging en wat ook nog eens gecombineerd wordt met een uitstekende warmteoverdracht.
    • Machines kunnen modulair gekoppeld en centraal aangestuurd worden, voor waardoor ze flexibel en eventueel redundant ingepast kunnen worden in nieuwe gebouwen en renovaties.

De YORK Amichi™ serie omvat negen packaged modellen welke leverbaar zijn als koelmachine of warmtepomp. De serie gebruikt R-410A als koudemiddel en biedt vermogens van 45 kW tot 260 kW. De machines kunnen snel geleverd worden vanuit een centrale voorraad.

Over Johnson Controls

Johnson Controls is een wereldwijd toonaangevend bedrijf dat zich met diverse technologieën richt op verschillende industrieën en dat tal van verschillende soorten klanten bedient in meer dan 150 landen. Onze 120.000 medewerkers maken intelligente gebouwen, efficiënte energieoplossingen, een geïntegreerde infrastructuur en innovatieve transportsystemen die naadloos samenwerken om de belofte van slimme steden en gemeenschappen waar te maken.  Onze toewijding aan duurzaamheid bleek al bij onze oprichting in 1885, na de uitvinding van de eerste elektrische kamerthermostaat. Via een strategische focus op onze gebouwen en leefomgeving willen wij onze klanten succesvol maken en meer waarde leveren aan al onze aandeelhouders.  Kijk voor aanvullende informatie op http://www.johnsoncontrols.com of volg ons via @johnsoncontrols op Twitter.

Over Johnson Controls Building Technologies & Solutions

Johnson Controls Building Technologies & Solutions maakt de wereld veiliger, slimmer en duurzamer - één gebouw tegelijk. Onze technologieën behelzen alle aspecten van een gebouw – of het nu gaat om veiligheidssystemen, energiebeheer, brandbeveiliging of HVACR – om te garanderen dat wij altijd de verwachtingen van onze klanten overtreffen. We werken in meer dan 150 landen door middel van ons ongeëvenaarde netwerk van branches en distributiekanalen en helpen eigenaars, ondernemers, ingenieurs en aannemers van gebouwen de gehele levenscyclus van welke faciliteit dan ook te versterken. Ons arsenaal aan merken omvat een aantal van de meest betrouwbare merken in de sector, zoals Tyco®, YORK®, Metasys®, Ruskin®, Titus®, Frick®, PENN®, Sabroe®, Isogard, ZETTLER, TOTAL, Simplex® en Grinnell®. Kijk voor meer informatie op www.johnsoncontrols.com of volg @JCI_Buildings op Twitter.

Amichi Series