De YORK® Amichi™ Serie verbetert de prestaties en efficiëntie in het marktsegment van koelmachines/warmtepompen met een middelhoog vermogen

Dinsdag 5 december 2017 — Johnson Controls introduceert vandaag de YORK® AmichiTM Serie koelmachines en warmtepompen met een toonaangevende efficiëntie die voldoen aan de Ecodesign 2021 richtlijn. Met vermogens van 45 kW tot 260 kW combineren de toestellen het prijsvoordeel van een scroll koelmachine met de verhoogde controle van een gelijkstroominverter (DC-inverter), wat resulteert in betere prestaties door een ruimer werkingsbereik.

Volgens Nick Duggan, Directeur van de afdeling HVAC en Koelwatersystemen, Totaaloplossingen voor gebouwen, Johnson Controls – Europa: “De YORK® Amichi™ Serie is perfect voor de groeiende vraag naar het marktsegment van koelmachines/warmtepompen met een middelhoog vermogen. Met hoge efficiëntie- en prestatieniveaus en de laagste voetafdruk binnen het ruimste vermogensbereik op de markt, biedt de serie een voortreffelijke oplossing voor nieuwe gebouwen en inbouw achteraf in productie- en commerciële ruimten."

YORK® blijft de toon aangeven op het gebied van efficiëntie met de naleving van de 2021 Ecodesign Tier 2 richtlijn voor proces- en comfortkoelmachines. Dit is bereikt door een geoptimaliseerde combinatie van efficiëntiebevorderende YORK®-technologieën. De koelmachine speelt een toonaangevende rol op de markt van deellastefficiëntie. Daarnaast hebben de toestellen optimale geluidsprestaties met twee geluidsniveaus waarmee het comfort van omwonenden wordt gegarandeerd.

Amichi™ is een compromisloze oplossing voor diverse klimaten en locaties. Hij is met name gebouwd om betere prestaties te leveren door een ruimer werkingsbereik, zonder dat uitrustingen of randapparatuur nodig zijn.

De serie wordt standaard geleverd met geïntegreerde Smart Equipment-technologie waarmee de apparatuur naadloos kan worden aangesloten op gebouwbeheersystemen. "Het zorgt voor een ware 'plug-and-play-ervaring' zonder dat programmering of installatiegereedschap nodig is. Voor extra flexibiliteit wordt de serie standaard geleverd met BACnet, Modbus of N2 communicatieprotocollen zodat met elk soort gebouwbeheersysteem kan worden gecommuniceerd. Daarnaast wordt de machine in het frame uitgerust met een Optiview LT 7-inch kleurentouchscreen met als extra optie een indoor afstandsbediening", zegt Duggan.

De belangrijkste voordelen en functies van het product:

• Compromisloze efficiëntie
    • De gelijkstroom (DC) invertergestuurde technologie voorziet een wisselende vermogensregeling en zorgt ervoor dat Amichi™ compressors efficiënter kunnen functioneren in alle last- en omgevingsomstandigheden.
    • Lage omgevingstemperaturen zonder extra uitrustingen en efficiënt in allerlei omstandigheden, tot een indrukwekkende -17,8°C in de koelmodus en -15°C in de verwarmingsmodus.
    • Het ontwerp met dubbele compressor maakt gebruik van diverse circuits, waardoor de efficiëntie bij deelbelasting en niet voorziene situaties verbetert door het gehele oppervlak van de warmtewisselaar in alle omstandigheden te gebruiken en tegelijkertijd ook gedeeltelijke redundantie te leveren.
    • Elektronisch gecommuteerde (EC) ventilators gebruiken efficiëntere motoren en betere aerodynamica om de algehele efficiëntie van het systeem en de geluidsprestaties, met name bij deelbelasting, te verbeteren.
    • Een hoog efficiënte gesoldeerde platenwarmtewisselaar gebruikt minder koelmiddel en brengt warmte efficiënter over van de vloeistof naar het koelmiddel, zodat voortreffelijke warmteoverdrachtsprestaties in een compact formaat ontstaan. Dit resulteert tevens in een lagere waterzijdige drukval, waardoor kleinere pompen gebruikt kunnen worden en het stroomverbruik van een gebouw verder geminimaliseerd kan worden.
    • Dankzij de elektronische expansieventielen kan met lage temperatuur- en comfortkoeltoepassingen worden gewerkt zonder in te boeten aan vermogen.

• Ontworpen als een flexibele oplossing
    • De Johnson Controls Condenser, speciaal ontwikkeld voor de Amichi™ serie levert een compacte voetafdruk, verminderde ontruiming tussen meerdere toestellen en voortreffelijke warmteoverdrachtsprestaties.
    • Door de modulaire flexibiliteit kunnen vele machines centraal bestuurd worden, voor flexibiliteit en redundantie in inbouw achteraf en nieuwbouw.

De YORK® Amichi™ Serie omvat negen packaged modellen van de uitvoering die alleen koelt en negen packaged modellen van de omkeerbare warmtepomp. De serie gebruikt R410A koelmiddel en biedt vermogens van 45 kW tot 260 kW. De machines kunnen snel geleverd worden.

_ _

Over Johnson Controls
Johnson Controls is een wereldwijd toonaangevend bedrijf dat zich met diverse technologieën richt op verschillende industrieën en dat tal van verschillende soorten klanten bedient in meer dan 150 landen. Onze 120.000 medewerkers maken intelligente gebouwen, efficiënte energieoplossingen, een geïntegreerde infrastructuur en innovatieve transportsystemen die naadloos samenwerken om de belofte van slimme steden en gemeenschappen waar te maken.  Onze toewijding aan duurzaamheid bleek al bij onze oprichting in 1885, na de uitvinding van de eerste elektrische kamerthermostaat. Via een strategische focus op onze gebouwen en energiegroeiplatforms willen wij onze klanten succesvol maken en meer waarde leveren aan al onze aandeelhouders.  Kijk voor aanvullende informatie op http://www.johnsoncontrols.com of volg ons via @johnsoncontrols op Twitter.

Over Johnson Controls Building Technologies & Solutions
Johnson Controls Building Technologies & Solutions maakt de wereld veiliger, slimmer en duurzamer - één gebouw tegelijk. Onze technologieën behelzen alle aspecten van een gebouw – of het nu gaat om veiligheidssystemen, energiebeheer, brandbeveiliging of HVACR – om te garanderen dat wij altijd de verwachtingen van onze klanten overtreffen. We werken in meer dan 150 landen door middel van ons ongeëvenaarde netwerk van branches en distributiekanalen en helpen eigenaars, ondernemers, ingenieurs en aannemers van gebouwen de gehele levenscyclus van welke faciliteit dan ook te versterken. Ons arsenaal aan merken omvat een aantal van de meest betrouwbare merken in de sector, zoals Tyco®, YORK®, Metasys®, Ruskin®, Titus®, Frick®, PENN®, Sabroe®, Isogard, ZETTLER, TOTAL, Simplex® en Grinnell®. Kijk voor meer informatie op www.johnsoncontrols.com of volg @JCI_Buildings op Twitter.

Amichi Series