De toekomst van smart washrooms: cleaning on demand

Tork op de ISSA/INTERCLEAN 2016

Vrijdag 13 mei 2016 — Tork op de ISSA/INTERCLEAN 2016

Smart washroom
Een virtueel kijkje in de toekomst van de smart washroom. Bij de stand van Tork, onderdeel van SCA, konden bezoekers van de ISSA/INTERCLEAN dit jaar met behulp van een 3D-bril ontdekken hoe een connected toiletruimte eruitziet.

Cleaning on demand
Op de stand van Tork werd tevens een real-time demo gegeven van EasyCube™, een internet gestuurde dataservice die ‘cleaning on demand’ mogelijk maakt: schoonmaakrondes gebaseerd op schoonmaak- en navulbehoeften in plaats van schoonmaken aan de hand van standaard dienstroosters.

Een casestudie die gepresenteerd werd door Tork geeft inzicht in de voordelen van cleaning on demand:

• 77% vermindering van controles en onnodige werkzaamheden (tijdsbesparing)
  • Toename daadwerkelijke schoonmaaktaken van 62% (in plaats van controlewerk)
  • Vermindering lege dispensers met 76%
  • 100% Klachtenvermindering
  • Vlottere overdracht tussen personeelsshifts en eenvoudiger training van medewerkers
  • Nauwkeuriger schoonmaakplanning en efficiënter inzet van personeel

Internet of Things op kantoor
Op de beurs werd door Tork ook een preview beschikbaar gesteld van een nieuwe internationale trendstudie met onderzoekscijfers over de invloed van het Internet of Things op het hygiëneniveau in kantooromgevingen. Vier op vijf werknemers vinden dat de toiletruimte onderdeel is van het visitekaartje van het bedrijf[1]. Kantoormedewerkers vinden daarnaast dat zich de afgelopen drie jaar veel technische ontwikkelingen op kantoor hebben voorgedaan en geven aan dat dit een positief effect heeft op het hygiëneniveau op kantoor.

Werkomgevingen worden vandaag ook voorzien van eco-smart oplossingen, die bijdragen aan recycling of energiebesparing. “Innovaties zoals te zien waren op de ISSA/INTERCLEAN zijn een voorbeeld van hoe connected dispensers inzicht geven in het gedrag en verbruik van toiletbezoekers en zo kunnen zeep- en toiletpapiervoorraden op behoefte worden bijgevuld,” aldus Renée Remijnse, marketing manager bij Tork Benelux.

De volledige trendrapportage wordt begin juni openbaar gemaakt.

[1] Onderzoek van SCA/Tork naar de waardering van de toilethygiëne op het werk. Uitgevoerd in 2013 door onderzoeksbureau PanelWizard, in opdracht van hygiëne-aanbieder Tork.

- Einde persmateriaal -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Katleen Peeters
T : +32 (0)2 451 00 06
E : tork@outsource.be

SCA / Tork
C : Renée Remijnse
T : 030 - 698 46 43
E : renee.remijnse@sca.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2015 bedroeg 12,3 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, ga naar www.sca.com.

Een demo met behulp van 3D-brillen: schoonmaken in de 21e eeuw
Anna Königson-Koopmans, European Marketing Manager van Tork, gaf een educational seminar over de invloed van het Internet of Things op de schoonmaaksector.
De grootste toiletruimte tijdens de beurs, de Holland wasruimte, kreeg een upgrade met het Tork EasyCube™ systeem.